هفته چهاردهم لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۰ با شکست مدعیان بالای جدول به پایان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان-  هفته چهاردهم مسابقات لیگ برتر والیبال مردان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (یک‌شنبه) با هفت دیدار و ادای احترام به سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

راه یاب ملل ۳ – ۲ شهرداری ارومیه

تیم راه‌یاب ملل مریوان هم که شگفتی‌های لیگ امسال را رقم میزند امروز درحالی که میزبان شهرداری ارومیه بود توانست شاگردان محمد رضا تندروان را متوقف کند و در تعقیب رقیبان در بالای جدول باقی بماند. شاگردان آرش صادقیانی با پیروزی در این دیدار با ۸ پیروزی و ۶ شکست و با ۲۲ امتیاز در رده پنجم جدول لیگ برتر والیبال قرار گرفتند. راه یاب ملل در ست‌های اول و چهارم و پنجم این مسابقه داخل خانه با امتیاز‌های ۲۸ بر ۲۶، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر ۱۲ به پیروزی رسید.

شهرداری ارومیه هم نیز در این بازی در سه ست دوم و سوم با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۱۵ به برتری رسیدند، اما نتوانستند برابر تفکرات آرش صادقیانی دوام بیاورند و شکست خوردند.

پاس گرگان ۲ – ۳ لبنیات هرازآمل

تیم لبنیات هراز آمل هم با بهروز عطایی بازی اول خود در نیم فصل دوم را با پیروزی آغاز کرد تا در جمع مدعیان باقی بماند. شاگردان بهروز عطایی در این دیدار در ست‌های دوم و سوم وپنجم با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۳ و ۱۵ بر ۱۳ پیروز شدند تا نهمین پیروزی برای هرازی در لیگ برتر والیبال ثبت شود. در مقابل هم گرگانی‌ها در ست‌های اول و چهارم با امتیاز‌های ۲۸ بر ۲۶ و ۲۶ بر ۲۴ به برتری رسیدند و تا مرز پیروزی در این دیدار هم پیش رفتند، اما تجربه شاگردان عطایی نگذاشت تا آن‌ها برنده این بازی شوند.

لیگ برتر والیبال

سایپا تهران ۳ – ۲ پیکان تهران

داربی جذاب خودروسازان با پیروزی نارنجی‌پوشان سایپا تمام شد؛ آن هم در شرایطی که تیم پیکان در شب شکست شهرداری ارومیه به پیروزی این دیدار نیاز داشت، اما شاگردان ناصر شهنازی در تیم سایپا که دست کم ۱۰ پله پایین‌تر از حریف قرار داشتند، این هفته توانستند در یک رالی جذاب و پنج سته، حریف دیرینه و خودروساز خود را با نتیجه ۳ بر ۲ در خانه‌اش مغلوب کنند و به پنجمین پیروزی خود برسند.

در این دیدار حساس، سایپا در ست‌های اول، چهارم و پنجم به امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر ۱۰ رسید. پیکان هم در ست‌های دوم و سوم موفق به کسب امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۲ شد.

تیم والیبال سایپا

مس رفسنجان ۳ – ۲ فولاد مبارکه سپاهان

مس رفسنجان نیم فصل دوم را با پیروزی برابر قهرمان نیم فصل اول آغاز کرد تا شگفتی در نیم فصل دوم زودتر رقم بخورد. فولاد مبارکه سپاهان که امروز در رفسنجان مهمان حریف خود بودند با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خوردند تا دومین شکست خود در این دوره از رقابت‌ها را تجریه کنند.

مسی‌ها در ست‌های سوم و چهارم و پنجم با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۹ و ۱۵ بر ۱۲ فولاد مبارکه سپاهان را از پیش رو برداشتند تا ششمین پیروزی برای آن‌ها در جدول مسابقات ثبت شود. شاگردان رحمان محمدی راد هم در تیم سپاهان اصفهان در ۲ ست ابتدایی بازی با امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ به برتری رسیدند، اما در پایان این مس رفسنجان بود که پیروز میدان شد.

شهرداری گنبد صفر – ۳ شهداب یزد

شهداب یزد درحالی امروز میهمان گنبدی‌ها بود که علیرضا طلوع‌کیان را به‌عنوان سرمربی جدید روی نیمکت خود داشت. در طرف مقابل، اما شاگردان عظیم جزیده در شهرداری گنبد که در پایان دور رفت ۶ برد و ۱۹ امتیاز گرفتند و در رده ششم بودند، قصد داشتند با استفاده از امتیاز میزبانی و کسب هفتمین برد، از جایگاه ششمی خود صعود کنند. اما علیرضا طلوع کیان که در اولین حضورش بر روی نیمکت شهداب دوستا نداشت بازنده باشد عرصه را بر گنبدی‌ها تنگ کرد و پیروز میدان شد.

شهدابی‌ها در این مسابقه سه بر صفر و با ثبت امتیاز‌های ۲۸ بر ۲۶، ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۱۶ حریف خود را از پیش برداشتند تا هم شرایط خود را در جدول بهبود بخشند و هم نیم فصل دوم را با پیروزی آغاز کنند.

هورسان رامسر ۳ – صفر شهرداری ورامین

شاگردان ساسان خداپرست در تیم شهرداری ورامین که امروز مهمان رامسری‌ها بودند نتوانستند ۳ امتیا خارج از خانه را به دست بیاورند و نتیجه را برابر حریف خود یعنی هورسان رامسر واگذار کردند.

هرچند که روی کاغذ این ورامینی‌ها بودند که هم به لحاظ تعدا برد و امتیاز و رتبه جدولی از حریف برتر بودند، اما در نهایت این شاگردان مسعود آرمات در تیم هورسان بودند که به بهترین شکل ممکن از امتیاز میزبانی استفاده کردند و در سه ست متوالی و با ثبت امتیاز‌های ۲۵ بر ۲۰، ۲۸ بر ۲۶ و ۲۵ بر ۱۸ حریف را شکست دادند تا به پنجمین پیروزی در لیگ برتر دست پیدا کنند و شرایط خود را بهبود بخشند.

لیگ برتر والیبال

آذرباتری یک – ۳ فولاد سیرجان

آذرباتری ارومیه بعد از شگفتی‌سازی در پایان نیم‌فصل و تحمیل اولین شکست بر فولاد مبارکه سپاهان، دور برگشت مسابقات را خیلی با قدرت آغاز نکرد و نتیجه را به فولاد سیرجان ایرانیان واگذار کرد. شاگردان سعید رضایی در تیم فولاد سیرجان ایرانیان با نتیجه ۳ بر یک حریف قعر جدولی خود را شکست دادند تا ششمین پیروزی خود در این رقابت ا را تجربه کنند. در حال حاضر شاگردان سعید رضایی در رده دهم جدول لیگ قرار گرفته اند.

در این دیدار شاگردان رحمان رئوفی در تیم آذرباتری نیز در ست دوم به امتیاز ۲۵ بر ۲۳ رسیدند، اما این تلاش برای نماینده ارومیه کافی نبود و مغلوب حریف خود شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار