معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت:واحد شماره یک این نیروگاه پس از انجام تعمیرات اساسی، به مدار شبکه سراسری تولید برق کشور بازگشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،پژمان اختری, معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: واحد شماره یک نیروگاه برق شهید مفتح با ظرفیت تولید نامی ۲۵۰ مگاوات از ۱۷ مهرماه به منظور تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شد.

او گفت: بر اساس مجوز صادره از شرکت مدیریت شبکه برق کشور، این واحد به مدت ۹۰ روز بنا بر دستورالعمل شرکت سازنده از شبکه برق خارج و فرصت تعمیرات داشت.

 معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: دمونتاژ و مونتاژ توربو ژنراتور، بازدید یاتاقان‌ها و ولو‌های اصلی توربین، سند بلاست و لاینینگ خطوط ۱۸٠٠ انتقال آب، خنک کاری برج تر، پمپ‌ها و تجهیزات برج خشک از مهم‌ترین اقداماتی است که بر روی این واحد انجام شد.

اختری گفت: بازسازی داکت‌های دود و ایر هیتر و اورهال پمپ ها، موتور‌ها و فن‌های اصلی واحد از دیگر اقدامات مرتبط با تعمیرات اساسی واحد شماره یک نیروگاه برق شهید مفتح است.

او گفت: این هفدهمین دوره تعمیرات اساسی در واحد‌های نیروگاه بود که با همت و تلاش کارکنان نیروگاه و مشارکت پیمانکاران داخلی در زمان مقرر اجرا و به شبکه سراسری متصل شد.

به گفته معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان  انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی را در اوج همه گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه کشور اقدامی جهادی برشمرد که نشان از تعهد و تخصص مهندسان نیروگاه دارد.

اختری گفت: زمان اجرای فصل دوم تعمیرات سال جاری واحد‌ها را از اواسط بهمن تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ و تعمیرات دوره‌ای سایر واحد‌های این مجموعه با هدف رفع نواقص موجود انجام خواهد گرفت تا هر چهار واحد نیروگاه با حداکثر توان وارد پیک مصرف تابستان شود.

اوگفت:نیروگاه برق شهید مفتح همدان چهار واحد با ظرفیت هر کدام ۲۵۰ مگاوات برق دارد و در مجموع با توان تولید یک هزار مگاوات برق از مهمترین نیروگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: عملیات تعمیرات دوره‌ای و اساسی واحد‌های تولید برق این نیروگاه از چند ماه پیش آغاز شده و به صورت دوره‌ای هر چهار واحد این نیروگاه تعمیر اساسی می‌شود.

اختری گفت:امسال به خاطر کمبود بارش‌ها، مشکلاتی در تامین برق به وجود آمد، گفت: همچنان انتظار داریم مشترکان استان، با مصرف بهینه ما را در ارایه خدمات یاری کنند.

نیروگاه حرارتی شهید مفتح همدان از چهار واحد بخار ۲۵٠ مگاواتی تشکیل شده که با عمر بیش از ۲۸ سال نزدیک به ۲ درصد از برق کشور را تأمین می‌کند، این نیروگاه با ظرفیت تولید هزار مگاوات در دشت کبودراهنگ (کیلومتر ۴۵ جاده همدان - تهران)، قرار دارد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.