همزمان با سالروز تشییع پیکر سردار دل‌ها مراسم ادای میثاق وفاداری به سردارسپهبد سلیمانی در گلزار شهدا برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، این یادبود با حضور تعدادی زیادی از دانش آموزان بسیج دانش آموزی، سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و داوطلبان هلال احمر در رده دانش آموزی برگزار شد.

 باستان رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور دراین مراسم گفت: برنامه‌های زیادی توسط بسیح دانش آموزی با کمک تشکل‌ها و معاونت پرورشی آموزش وپرورش به مناسبت دومین سالگرد شهادت تنظیم شده که یکی از آن‌ها هشتک نسل سلیمانی است.

باستان گفت: ما درس آمادگی دفاعی را داریم برای دو میلیون دانش آموز درپایه دوم وبه همه مدرسان درس آمادگی دفاعی تکلیف شده است دو جلسه درس را به بحث سبک زندگی حاج قاسم اختصاص دهند.

به گفته رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور، ما اعتقاد داریم حاج قاسم الگویی خوب و نیکو برای نسل آینده است نسلی که آینده ساز انقلاب است الگوی نیکویی، چون حاج قاسم می‌خواهد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: همچنین مسابقه ملی کتاب خوانی از کتاب مدرسه درس آموز شامل ۲۱ درس از زندگی حاج قاسم است که بسیج دانش آموزی سال گذشته به مناسبت سالگرد اول حاج قاسم آن را تدوین کرده است.

او گفت: امسال در دومین سالگرد حاج قاسم ۲۱ درس آن درقالب مسابقه‌ای برگزارشد و نزدیک ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش آموز از پوستر مادر کانال‌های آموزشی بازدید و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیزفایل کتاب را دانلود کرده ومطالعه کردند.

او از اهدای نشان دختران وپسران دانش آموزدر سراسر کشور خبرداد و گفت: این نشان‌ها از ده روز قبل در سراسر کشور توزیع شده تا در برنامه‌های سالگرد استفاده شود.

باستان گفت: برنامه نسل سلیمانی را امروز با کمک تشکل‌های انقلابی ودانش آموزی چهارگانه استان برگزار کردیم ومیثاق نامه‌ای توسط هر یک از تشکل‌ها صادر می‌شود که دریک کلام ادامه دهنده راه حاج قاسم هستیم.

به گفته رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور یک میثاق نامه ملی هم طراحی کرده ایم که در عموم کانال‌ها و گروه‌های دانش آموزی تنظیم و در مدارس حضوری در سراسر کشور میثاق نامه قرائت می‌شود.

این مراسم در حالی برگزار شد که بارش باران شدید وسردی هوا در کرمان گزارش شده است.

اجرای سرود توسط دسته جان دانش آموزی و اهداگل به مزار شهدا به ویژه شهدا دانش آموز از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.