سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی خبری در صنعا به تشریح دستاورد‌های نیرو‌های یمنی در سال ۲۰۲۱ پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانس خبری در صنعا به تشریح دستاوردهای نیروهای یمنی در قبال ائتلاف متجاوز پرداخت و گفت: نیرو‌های مسلح یمن در سال گذشته میلادی با ۲۲۳ تلاش متجاوزان برای حمله مقابله و با یاری خدا ۱۶۶ تلاش برای نفوذ را دفع کردند.

به گفته یحیی سریع، جنگنده‌های متجاوز در سال گذشته میلادی ۷۱۰۰ بار یمن را بمباران و موشکباران کردند که بر اثر آن شماری از شهروندان یمنی شهید یا زخمی شدند ضمن آنکه به زیرساخت‌ها نیز خسارات فراوانی وارد شد. عملیات زمینی نیرو‌های یمنی به آزادسازی مناطق گسترده‌ای در سال ۲۰۲۱ میلادی منجر شد و ۱۲ هزار کیلومتر مربع در استان‌های مأرب و الجوف و البیضا و الحدیده و شبوه آزاد شدند.

یگان مهندسی نیرو‌های یمنی ۵۰۱۰ عملیات انجام دادند و به عناصر و جنگ افزار‌ها و پادگان‌های نیرو‌های متجاوز یورش بردند. یگان توپخانه‌ای نیرو‌های یمنی نیز ۲۱۹۲۵ عملیات انجام دادند و به استحکامات و تجمعات دشمن و جنگ افزارهایش شلیک کردند.

یگان تک تیراندازان رزمندگان یمنی در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۳۱۹۱ مورد عملیات انجام دادند. نیرو‌های پدافند هوایی نیز با یاری خدا ۱۰۲۵ عملیات انجام دادند و جنگنده‌ها و هواپیما‌های دشمن را مجبور به فرار کردند.

۲۲ فروند هواپیمای سعودی (شش فروند سی اچ-۴ و ۱۲ فروند اسکان ایگل و یک فروند ام کیو-۹ و دو فروند هواپیما آرکیو-۲۰ و یک فروند از نوع (کاریال) ) سرنگون شده اند. دو فروند هواپیما از نوع وینگ لونگ -۲ متعلق به امارات و ۶۴ فروند هواپیمای کوچک نیز در سال ۲۰۲۱ میلادی سرنگون شده اند.

یگان موشکی نیرو‌های مسلح یمن در سال ۲۰۲۱ میلادی ۴۴۰ عملیات انجام داد که ۳۴۰ مورد حمله به نیرو‌های دشمن در داخل یمن و ۱۰۰ عملیات نیز حمله به تجمعات و تأسیسات دشمن در خارج یمن بوده است. یگان موشکی به یاری خدا، توانایی‌ها و امکاناتش ارتقا داده شده است که این امر به تقویت نقش آن در نبرد آزادی و استقلال کمک می‌کند.

یگان پهپادی یمن در سال گذشته میلادی ۴۴۹۷ عملیات شناسایی و تهاجمی علیه اهداف دشمن در داخل و خارج یمن انجام داده است. همچنین یگان‌های موشکی و پهپادی عملیات مشترک در عمق عربستان سعودی انجام داده‌اند.

۳۹۴ سرباز و افسر سعودی و ۷۴۵ سودانی سال گذشته میلادی کشته و زخمی شدند. ادامه جنگ مزدوران سودانی در کنار دشمن بر تعداد خسارات آنان اضافه خواهد کرد و مقامات سودانی بهای این کار را گرفته اند و برایشان این خسارات اهمیتی ندارد. سعودی سودانی‌ها را به خطوط مقدم سوق می‌دهد تا ضربه بخورند و زیان ببینند. سال گذشته بیش از ۲۴ هزار مزدور یمنی کشته یا زخمی شدند. از همه کسانی که در صفوف دشمن هستند می‌خواهیم به مسیر درست بازگردند.

پس از گذشت نزدیک به هفت سال از حمله و تجاوز ائتلاف سعودی به یمن بسیاری از زیرساخت های این کشور از بین رفته و شمار زیادی از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیده‌اند اما نیروهای انصارالله یمن طی این مدت به دفاع از سرزمین خود و باز پس گیری اراضی این کشور از ائتلاف متجاوز و حامیان غربی آن پرداخته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار