با بررسی دقیق‌تر و تحقیقات بیشتر در شهرستان‌های منطقه اورامانات، امکان شناسایی بیش از ۷۰۰ محوطه تاریخی و باستانی وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،«پویا طالب‌نیا»  مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات استان کرمانشاه در دیدار با فرماندار روانسر، گفت: تاکنون ۱۲۰ محوطه تاریخی در منطقه اورامانات استان کرمانشاه شناسایی شده و برای شناسایی بیشتر این محوطه‌ها باید بررسی‌های دقیق تری صورت بگیرد.

در نظر داریم با حضور باستان‌شناسان داخلی و همکاری دانشگاه هایدلبرگ آلمان، مطالعات تکمیلی باستان شناسی تپه موسایی روانسر و و منظر فرهنگی هورامان انجام شود.

عملیات لایه نگاری و مطالعه تپه پایگلان در استان کردستان آغاز شده و امیدواریم با انجام پروژه مطالعه و تحقیقات تپه موسایی در دروازه اورامانات، به دست یافته‌های بیشتری در خصوص تاریخ و تمدن منطقه دست پیدا کنیم.

ثبت جهانی اورامانات یک رویداد و فرصت مهم برای منطقه است

«سعدی مصطفی‌زاده» فرماندار شهرستان روانسر نیز در این دیدار گفت: حفظ میراث فرهنگی، توسعه گردشگری و رونق صنایع دستی باید اولویت فعالیت‌های این حوزه باشد.

توسعه اورامانات و به ویژه شهرستان روانسر در گرو توجه ویژه به گردشگری است و ثبت جهانی اورامانات یک رویداد و فرصت مهم برای منطقه است و باید مردم به خوبی از آن استقبال کنند.

با توجه به اینکه این منطقه همواره مقصد گردشگری است، با تقویت زیرساخت‌ها و معرفی بیشتر این توانمندی‌ها می‌توان صنعت گردشگری و در نتیجه بنیه اقتصادی را تقویت کرد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.