نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد از هر سه آمریکایی یک نفر خشونت علیه دولت را موجه می‌داند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست در مطلبی نوشت، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد از هر سه آمریکایی یک نفر خشونت علیه دولت را موجه می‌داند.

به موجب نظرسنجی شبکه سی بی سی نیوز و نیویورک تایمز، درصد افرادی که در آمریکا خشونت را موجه می‌دانند، افزایش پیدا کرده است.

شمار زیادی همچنان می‌گویند خشونت علیه دولت هرگز قابل توجیه نیست، اما اینکه ۶۲ درصد این دیدگاه را دارند رقم پایینی است و نسبت به دهه ۱۹۹۰ زمانیکه ۹۰ درصد افراد خشونت را هرگز موجه نمی‌دانستند تفاوتی فاحش دارد.

این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد هنگامیکه مسئله به خشونت موجه علیه دولت می‌رسد اختلاف نظر فاحشی میان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه وجود ندارد. نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد ۴۰ درصد جمهوریخواهان و ۴۱ درصد افراد مستقل این خشونت را قابل قبول می‌دانند و ۲۳ درصد دموکرات‌ها نیز چنین دیدگاهی دارند.

پذیرش خشونت علیه دولت در میان مردان، جوانان و آن‌هایی که مدارک دانشگاهی دارند بیشتر است. در همین حال یک شکاف نژادی نیز وجود دارد و ۴۰ درصد سفیدپوستان آمریکایی می‌گویند این نوع خشونت می‌تواند توجیه پذیر باشد و شمار سیاه پوستان آمریکایی که چنین نظری دارند به ۱۸ درصد می‌رسد.

استدلال افراد در مورد آنچه خشونت قابل توجیه علیه دولت می‌دانستند متفاوت بود و به محدودیت‌های شدید کرونایی، سلب حق رای اقلیت‌ها و سرکوب آمریکایی‌ها اشاره داشته اند. شرکت کنندگان در این نظرسنجی برای توجیه استدلال‌های خود به کرات به مقوله‌های  خودکامگی، ظلم، فساد و فقدان آزادی اشاره داشتند.

نتایج نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست و دانشگاه مریلند نیز نشان می‌دهد وقایع دو سال گذشته موجب شده است تا آمریکایی‌ها در دیدگاه‌های خود تجدید نظر کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار