اعضای شورای شهر تهران در صحن علنی امروز، بررسی طـرح «اصلاح مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در صحن علنی امروز شورای شهر تهران، اعضا طـرح «اصلاح مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» را مورد بررسی قرار دادند.

در ابتدا اقراریان عضو شورای شهر تهران درباره این طرح گفت: قرار شد بر روی این طرح اصلاحاتی صورت گیرد و همکاران به کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ارسال کنند، در یک مورد جمع بندی این بود که امکان پذیر نیست، اما سایر موارد اصلاح شد؛ در بخش دوم ماده ۲ بعد از کلمه مدیران شهرداری و واحد‌های تابع، عبارت اعضای شورای شهر تهران در مدت عضویت اضافه می‌شود، بخش ۷ ماده ۱۵ عبارت سایر مراجع قانونی بعد از عبارت مراجع قضایی الحاق شد.

در ادامه ناصر امانی عضو شورای شهر تهران گفت: ما در حال حاضر زیر ذره بین رسانه‌ها و افکار عمومی هستیم و تصمیم امروز ما نقطه تعیین کننده است، هدف این طرح نشان دادن عزم جدی اعضا بر اجرای قانون، رعایت شایسته سالاری است همچنین ما برای آیندگان قانون گذاری نمیکنیم بلکه برای شرایط حال حاضر قانون می‌نویسیم. اعضای شورا هم مشمول مصوبات هستند.

به گفته امانی نباید چیزی را تصویب کنیم که مصداقی در واقعیت نداشته باشد و خروجی ملموسی را جامعه حس نکند، اگر خودمان را برنگیرد موجب کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود.

احمد صادقی عضو شورای شهر تهران گفت: کمیسیون نظارت باید به شورای شهر تبدیل شود، زیرا به کمیته شفافیت و منابع انسانی بر می‌گردد همچنین این مجازات تعارض منافع بازدارنده نیست و باید مجدا بررسی شود

در پایان کلیات طـرح «اصلاح مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران» با اکثریت آرا به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
( دستورالعمل اجرائی منع پذیرش هم‌زمان اموری که زمینه و موجبات نمایندگی و یا قبول منافع متعارض را فراهم می‌آورد ) ، کلیه دارندگان پروانه اشتغال به کار نظام مهندسی در صورتیکه در ارگان های دولتی همچون وزارت کشور ، وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت ( شرکت گاز استانی ) و ... شاغل باشند و رابطه استخدامی آنها همچنان پابرجا باشد ، حق استفاده از پروانه نظام مهندسی را ندارند ولی متاسفانه در نظام مهندسی اراک ، آقای حمید داودآبادی سرپرست اداره گاز ناحیه ۲ اراک و رییس ناحیه گازرسانی آستانه است و به طور همزمان در دفتر طراحی و نظارت شازند عضو است و از پروانه نظام مهندسی خود استفاده می‌کند و این خلاف قانون است و نامبرده باید به شورای انتظامی نظام مهندسی معرفی شود
آخرین اخبار