رییس مرکز بهداشت سنندج با بیان اینکه هزار و ۱۶۹ مورد از واحد‌های صنفی شهرستان بازدید شده است، گفت: به دنبال این بازدیدها، سه واحد متخلف صنفی به دلیل بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، دکتر جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت شهرستان سنندج با بیان اینکه یک هزار و ۱۶۹ مورد از واحد‌های صنفی شهرستان بازدید شده است، گفت: در این بازدید‌ها ۶۱۳ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف کشف و ضبط شد.

یوسفی می گوید: بازرسان این مرکز در قالب ۳۰ گشت مشترک ستادی با مشارکت ادارات دیگر از ۹ اداره و ۸۱۶ واحد صنفی، تجاری، ورزشی، درمانی و آموزشی بازدید کردند.

به گفته ی او از ۱۸۸ واحد صنفی در زمینه نظارت بر سلامت عرضه مواد خوراکی و غذای آماده هم  بازدید شده و در همین راستا ۱۷ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.

 رییس مرکز بهداشت شهرستان سنندج گفت:در خصوص صیانت از حقوق شهروندی به پیگیری ۸ مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ و همچنین پیگیری ۱۲ مورد اخطاریه‌های صادر شده در گذشته توسط بازرسین این مرکز خبر داد.

او می گوید: در راستای نظارت بر عرضه نان سالم در خصوص سنجش میزان نمک موجود در نان و عدم استفاده از جوش شیرین ۹ مورد نمونه برداری از نانوایی‌ها انجام گرفت.

رییس مرکز بهداشت سنندج ضمن در خواست از مردم فهیم شهرستان سنندج برای تکمیل چرخه انجام واکسیناسیون و تزریق دز‌های دوم و سوم واکسن کرونا با توجه به زمانبندی اعلام شده،گفت: در هفته گذشته ۵۱۳ مورد تست کرونا از شهروندان سنندجی از نظر ابتلا به بیماری کرونا در مراکز نمونه‌گیری انجام شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.