دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: حدود ۵۰ درمانگاه خصوصی در مشهد تست سریع کرونا با تعرفه مصوب و ثبت در سامانه سینا انجام می‌دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  علی اصغر انجیدنی دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: حدود ۵۰ درمانگاه خصوصی در شهر مشهد تست سریع کرونا با تعرفه مصوب و ثبت در سامانه سینا انجام می‌دهند؛ تست سریع به منظور تسریع در شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و دسترسی آسانتر مردم به این آزمایش برای مقابله با موج ششم شیوع این ویروس انجام می‌شود.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: بعد از شناسایی نمونه‌هایی از سویه اومیکرون در جامعه، تقویت و گسترش مراکز خدمات واکسیناسیون برای جلوگیری از شیوع موج ششم کرونا در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: تقویت مراکز واکسیناسیون نیز در دستور کار قرار گرفته است، زیرا زمان طلایی دریافت واکسن ۲ یا سه هفته آینده است.

انجیدنی گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده خراسان رضوی از ۲ یا سه هفته آینده، درگیر موج بعدی شیوع کرونا با سویه اومیکرون خواهد بود.

وی گفت: تلاش می‌شود با اقدامات مختلف در کمیته‌ها و در جامعه از موج ششم شیوع کرونا جلوگیری کنیم، ولی در صورت بروز این موج نیز آمادگی لازم را برای درمان بیماران داریم.

 انجیدنی گفت: در بیمارستان‌ها بخشی از تخت‌ها برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده و مراکز درمان سرپایی از ورودی بیماران نیازمند بستری جدا می‌شود.

وی گفت: علاوه بر آن جلسه هماهنگی با قرارگاه‌های پنج دانشگاه دیگر مستقر در استان خراسان رضوی برای هماهنگی بیشتر و بررسی مشکلات در زمینه‌های تست سریع، بیمه‌ها و مراکز درمانی سرپایی برای تزریق رمدسیویر برگزار شده است.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.