مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان:

نوسازی ناوگان باری استان سمنان با توجه به میانگین عمر ۲۱.۲ سال ضروری است

منصورکیایی گفت: میانگین عمر ناوگان باری در کشور ۱۷.۵ سال و این عدد در استان سمنان ۲۱.۲ سال است و طبق آمار نوسازی ناوگان باری استان ضروری است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان   گفت: بر اساس قانون عمر فرسودگی ناوگان باری ۲۵ سال بوده و با توجه به اینکه عمر ناوگان باری استان به فرسودگی نزدیک است، ضرورت دارد با تخصیص تسهیلات ویژه نوسازی ناوگان باری استان سمنان در دستور کار قرار گیرد.

۸۵ شرکت فعال در زمینه حمل و نقل کالا و سه‌هزار و ۶۴۵ ناوگان باری فعال در استان سمنان وجود دارد که زمینه اشتغال چهار هزار و ۵۳۹ نفر را فراهم کرده است.

۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع بار مانند گچ، سنگ گچ و خاک معدنی به وسیله ناوگان باری از استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه حمل شد.

 

گرانی لوازم یدکی و لاستیک از دیگر مشکلات رانندگان استان سمنان است که نوسازی ناوگان به صورت مستقیم نقشی مهم در کاهش هزینه‌ها دارد.

افزایش کرایه حمل و نقل آسیب جدی است و نوسازی ناوگان با کاهش هزینه‌ها نقشی مهم در کرایه دارد.

از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال ۴۰۰ هزار بارنامه در استان سمنان صادر شد و میزان بار حمل شده از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸.۴ درصد کاهش یافت.

۲هزار و ۷۶ کیلومتر راه در استان وجود دارد که از این وسعت ۳۰ کیلومتر آزادراه و ۳۹۲ کیلومتر بزرگ راه است و با توجه به اینکه استان سمنان یکی از قطب‌های صنعتی شرق کشور محسوب می‌شود که صنایع زیادی در این استان استقرار دارند در زمینه حمل کالا فعالیت چشمگیر دارد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.