با توجه به هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: پارس جنوبی برای مقابله با پیامد‌های احتمالی بارش‌ها آماده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، سخاوت اسدی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس و فرمانده ستاد بحران منطقه پارس جنوبی در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان و باران شدید، از چند روز پیش به منظور کاهش خسارت احتمالی ناشی از بارش باران به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه فرمان آماده‌باش برای تمامی واحد‌های ستادی و عملیاتی صادر کرده است.

به گفته اسدی، در جلسه‌ ستاد مدیریت بحران منطقه پارس جنوبی، نقاط حساس، آبگیر و حادثه خیز در منطقه شناسایی شد، همچنین از این مناطق بازدید میدانی صورت گرفت و دستور لازم برای استقرار تمامی امکانات و تجهیزات و ماشین آلات به منظور مهار سیلاب صادر شد.

او گفت: کانال‌ها، آبراه‌ها و مسیر دفع آب‌های سطحی نیز پاکسازی شده‌اند و در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: برای نخستین بار همه واحد‌های این سازمان به‌ویژه مدیریت‌های خدمات شهری و ایمنی، سلامت و محیط زیست(HSE) موظف شده‌اند برای کمک به مردم منطقه، گروه‌ها و ماشین آلاتی مانند لودر و بیل مکانیکی و همچنین پمپ‌های مختلف را در مناطق حادثه خیز سازماندهی کنند که در صورت هر گونه حادثه در اسرع وقت وارد عمل شوند.

اسدی گفت: پارس جنوبی برای مقابله با پیامدهای احتمالی بارش باران آماده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.