معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: یک مورد ابتلا به اُمیکرون در شهرستان بروجن به طور قطع ثبت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سرعت انتشار سویه اُمیکرون ۶۰ درصد بیشتر از سویه دلتا و موارد بستری ناشی از آن در مراکز درمانی، شش برابر کمتر از سویه‌های قبلی است.

اولین مورد مثبت ابتلا به سویه اُمیکرون در چهارمحال و بختیاری، از سوی تیم‌های واکنش سریع در شهرستان بروجن شناسایی شد.

نمونه‌ای نیز از شهرستان شهرکرد جهت تشخیص نوع بیماری به انستیتو پاستور ارسال شده که در نتایج اولیه، این نمونه مشکوک به اُمیکرون بوده است.


بیشتر بخوانید


کرونا در استان با سرعت در حال گردش است و طی ۱۰ روز آینده، بیماری غالب در چهارمحال و بختیاری سویه اُمیکرون خواهد بود بنابراین دستورالعمل‌های مراقبتی و درمانی همسوی این بیماری اعمال می‌شود.

بر اساس تصاعد هندسی طی سه روز آینده آمار مبتلایان به کرونا در استان دو برابر خواهد شد؛ در این بیماری گروه سنی غالب ۲۰ تا ۴۰ سال است و کودکان در معرض خطر هستند؛ اُمیکرون در تماس با افراد، کمتر از دو ساعت کلیه افراد را درگیر می‌کند.

بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی که بر روی سایر کشور‌ها انجام شده است، ۴۰ درصد افرادی که به سویه‌های قبلی کرونا مبتلا شدند، باز هم درگیر این سویه خواهند شد.

تکمیل واکسیناسیون کووید ١٩ در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و به ویژه دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد.

هم‌اکنون تلفیقی از اُمیکرون و آنفولانزا در چهارمحال و بختیاری وجود دارد به طوری که از ۱۶ بیمار شناسایی شده مبتلا به آنفولانزا، سه مورد سرپایی و ۱۳ مورد منجر به بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار