برای رسیدن به مرز خودکفایی راه اندازی ۴٣٠ واحد جدید پرورش مرغ گوشتی ضروری است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، در حال حاضر ۳٠ درصد نیاز گوشت مرغ سیستان وبلوچستان در منطقه تولید می‌شود و برای رسیدن به مرز خودکفایی راه اندازی ۴٣٠ واحد جدید پرورش مرغ گوشتی ضروری است.

محمد علی نیکبخت رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: از یکسال گذشته که ممنوعیت توسعه واحد‌های مرغداری در سیستان و بلوچستان برداشته شد برای تحقق خودکفایی در تولید گوشت مرغ، تلاش شده است تا با هدایت سرمایه‌گذاری، در آینده نزدیک با توسعه واحد‌های جدید مرغداری، این استان به خودکفایی برسد.

محمد علی نیکبخت تاکیدکرد: در حال حاضر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۶٠ واحد جدید پرورش مرغ گوشتی با پیشرفت فیزیکی بین ٣٠ تا ٩٠ درصد در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: با بهره برداری از واحد‌های مرغداری در دست ساخت، در هر دوره دو میلیون قطعه جوجه ریزی به ظرفیت جوجه‌ریزی واحد‌های مرغداری استان اضافه خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر در واحد‌های صنعتی پرورش مرغ گوشتی سیستان و بلوچستان بیش از ٢ میلیون و ١۴٠ هزار قطعه جوجه ریزی شده است.

نیکبخت بیان کرد: برای تأمین و توزیع کالا‌های اساسی و پر مصرف در استان هیچ‌گونه مشکلی نداریم و برای کنترل نظارت بازار ٣٨ گروه بازرسی در سطح شهرستان‌های استان مستقر هستند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: تولید مرغ ، قیمت مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار