معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: مطابق قانون مجلس، سازمان ها باید سه درصد از درآمد خود را به مقوله پژوهش اختصاص دهند.

یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بودجه پژوهش در کشور گفت: طبق مصوبه مجلس ۳ درصد از درآمد سازمان ها باید به حوزه پژوهش و تحقیقات اختصاص یابد که یک درصد از درآمد وزارت بهداشت به این حوزه اختصاص پیدا کرده است.

او گفت: پژوهش لازمه تحقیقات نیاز محور و پرداختن به دانشگاه های نسل سه و چهار است. این واقعیتی است که در سال های مختلف کشور به آن رسیده، اما ورود به این دانشگاه با کندی است‌. با توسعه رشد و نیازهای اجتماعی در حوزه سلامت باعث شد دانشگاه ها به سمت نسل دو که بیشتر پژوهش محور است حرکت کنند. امروزه تحقیقات ما را به تولید دانش و مرجعیت علمی می رساند. 

پناهی گفت: طرح نیماد حدود۶۰ میلیارد تومان بودجه مستقل دارد و معاونت علمی حمایت کافی در زمینه تولید دانش و محصولات مختلفی داشته است و خود معاونت تحقیقات ۱۷۰ میلیارد تومان بودجه دارد . مهم این است که باید در مصرف و هزینه مرد مدیریت و استفاده بهینه انجام داد و غدغه مالی وجود ندارد. باید از ظرفیت بیمارستان ها و مراکز درمانی با هدف تولید دانش و محصول استفاده کرد و با گسترش علم و فناوری می اپن زنجیره تولید را کامل کرد.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت باید درباره  بودجه پژوهش دیدگاه و  نگرش ها اصلاح و نواقص برطرف شود زیرا معتقدم که هزینه کردن در حوزه پژوهش و تحقیقات یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود.


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

برچسب ها: پژوهش ، قانون مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار