ریس حوزه هنری کردستان گفت:به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مستند ۷۲ ساعت (روایتی از سه روز پایانی زندگی این شهید بزرگوار) در شهرهای استان اکران می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در یک نشست خبری به تشریح برنامه‌های هنری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در استان اشاره کرد و گفت: اکران مستند "۷۲ ساعت" به کارگردانی مصطفی شوق با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کردستان به صورت همزمان در پردیس سینمایی بهمن سنندج، مهر سقز و آزادی بیجار در روز دوشنبه ۱۳ دی ماه ساعت ۱۸ به صورت رایگان اکران خواهد شد.

مرادی مشارکت در برگزاری "نشست روشنگری" با همکاری سازمان بسیج کارمندان استان در پردیس سینمایی بهمن، برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی عکس و آثار گرافیکی با محوریت حاج قاسم در گالری سوره سنندج و مهر بیجار را از دیگر برنامه‌های هنری پیش‌بینی شده برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد.

او به برگزاری دیر برنامه ها در استان گریزی زد و گفت: برگزاری " شب شعر  فاطمی" با همکاری ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار و سازمان بسیج هنرمندان در حوزه هنری بیجار و انتشار آثار تولید شده هنرمندان در رابطه با موضوع شهادت حاج قاسم در بستر فضای مجازی از دیگر برنامه‌های هنری استان برای این ایام می باشد.

ریس حوزه هنری کردستان در این نشست بیان کرد: ژنرال سلیمانی برای مردمان کُرد از جایگاه ویژه‌ای در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس برخوردار بوده و مهر ومحبت این شهید در استان و مناطق کردنشین اقلیم کردستان عراق مثال زدنی است.

مرادی ادامه داد: شهادت حاج قاسم برخلاف انتظار استکبار جهانی همچون دوران حیاتشان سبب پیروزی‌های بزرگ در منطقه گردید که خروج آمریکا از افغانستان و عراق در کنار ضربه‌های سهمگین به قدرت پوشالی آمریکا در منطقه بخشی از آن بوده است.

او  تحکیم جنبه‌های وحدت بین گروه‌های مختلف در کشور‌های منطقه و پررنگ‌تر شدن محور مقاومت از ثمرات خون شهید حاج قاسم دانست و گفت:ان شاء ا... غیورمردان کشورمان مرحله به مرحله در انتقام خون این ژنرال بی بدیل جهان اسلام گام برخواهند داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.