معاون شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از کشف و ضبط ۷۲۷ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز از ابتدای آغاز طرح مبارزه با رمز ارز‌های غیرمجاز خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بخشایی معاون شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ارائه خدمات مطلوب به مردم و جلوگیری از خاموشی ناخواسته را از اهداف و وظایف شرکت برق برشمرد و گفت: متاسفانه عده‌ای در این شرایط به فکر سود بیشتر هستند و به تولید بیت کوین اقدام می‌کنند که باعث افزایش مصرف و ایجاد ناپایداری در شبکه توزیع برق می‌شود.

وی از کشف ۵ دستگاه ماینر در روز گذشته در روستای دستگرد بیرجند خبر داد و گفت: درمجموع با رصد و گشت‌های مداوم پرسنل شرکت توزیع برق و با همکاری پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی ۷۲۷ دستگاه ماینر غیر مجاز با قدرت تقریبی یک هزار و ۴۹۷ کیلووات کشف و ضبط شده و خاطیان ضمن پرداخت جریمه نقدی به محاکم قضایی معرفی شدند.

بخشایی گفت: لینک معرفی مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز در نرم افزار برق من بارگذاری می شود و گفت: همشهریان علاوه بر استفاده از اپلیکیشن برق من نیز می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۲۱ مرکز اتفاقات برق و یا شماره ۶-۳۲۴۰۰۵۸۵-۰۵۶ نسبت به گزارش مراکز غیرمجاز رمز ارز اقدام و تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش نقدی بهره‌مند شوند.

بخشایی ضمن تشکر از همکاری مردم، نیرو‌های انتظامی، قضایی و دستگاه‌های اطلاعاتی در شناسایی و کشف دستگاه‌های ماینر غیرمجاز بر ضرورت محرمانگی اطلاعات و هویت افرادی که این مراکز غیر مجاز را معرفی می‌کنند تاکید کرد.

وی گفت: استخراج غیرمجاز رمز ارز‌ها باعث آسیب رساندن به تجهیزات شبکه برق و همچنین معیوب کردن دستگاه‌های الکتریکی همسایگان (شامل یخچال، کولر، تلویزیون و ..) می‌شود.

انتهای پیام /  ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.