با توجه به فروکش کردن کرونا سوگواره یاس نبوی در ۵۵ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بعد از ورود کرونا به کشور و استان مرکزی فعالیت‌های اجتماعی به حداقل رسید و سوگواره یاس نبوی هم برگزار نشد و با توجه به فروکش کردن کرونا این سوگواره در ۵۵ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عبدالله واحدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: به منظور گرامیداشت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام، ویژه برنامه یاس نبوی در استان تدارک دیده شده که این برنامه امسال در ۵۵ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عبدالله واحدی افزود: برنامه‌های ویژه دهه دوم فاطمیه در بقاع شاخص در نظر گرفته شده که این برنامه‌ها از ۱۳دی‌ماه تا ۱۷ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

او اضافه کرد: این ویژه برنامه‌ها در قالب برنامه‌های فرهنگی با دعوت از سخنرانان و مداحان مطرح استانی و کشوری اجرا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: همچنین نمایشگاه بصیرت و مقاومت به منظور گرامیداشت ۹ دی و به یاد سردار سلیمانی از ۹ دی‌ماه تا ۱۹ دی‌ماه در بقاع شاخص استان شامل غرفه‌هایی شامل روایت گری، عفاف و حجاب، مشاوره خانواده، عرضه محصولات فرهنگی و ... برپا خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین در راستای ارائه خدمت به محرومین و انفاق نیابتی از حضرت زهرا (س)، بسته‌های غذایی به‌نام «تبرکات فاطمی» در ایام سوگواری فاطمیه به خانواده‌های کم برخورداری توزیع می‌شود.
به گفته وی این تبرکات از محل نذورات مردمی و نیات موقوفات تهیه شده است.

حجت الاسلام واحدی گفت: قرائت خطبه حضرت زهرا (س) برای زائرین در روز شهادت از دیگر برنامه‌ها به مناسبت ایام فاطمیه است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.