به مناسبت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ۱۵ زندانی جرایم غیرعمد در استان مرکزی آزاد شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مراسمی ۱۵ نفر از محکومین مالی جرایم غیرعمد استان مرکزی با کمک خیرین، بسیج، سپاه روح الله و همکاری ستاد دیه استان از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

اسلام خواه مدیرکل زندان‌های استان مرکزی گفت: مبلغ کل بدهی این زندانیان یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که از این مبلغ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن از طریق مراجع قضایی (اعصار) خود زندانیان پذیرفته شده و تقریبا ۶۰ میلیون تومان آن گذشت شاکیان و مابقی این بدهی از طریق خیرین و ستاد دیه استان پرداخت شده است.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه مردم خیراندیش و نیکوکار استان به این موضوع واقفندکه افرادی که بعنوان بدهکار مالی هستند عموما جای آن‌ها در زندان نیست و در دین مبین اسلام هم آمده که باید به کسی که بدهکار مالی است باید به او فرصت داده شود و این یک اصل است می‌باشد تا فرصت برای پرداخت بدهی خود داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی رییس کل دادگستری استان مرکزی هم در حاشیه این مراسم، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را یکی از دغدغه‌های دستگاه قضا دانست و گفت: یکبار دیگر مردم و خیرین به کمک دستگاه قضا آمدند و به لطف خدا امروز شاهد آزادی ۱۵ زندانی جرایم غیر عمد در استان بودیم.

حجت الاسلام موسوی افزود: از ابتدای امسال ۲۳۰ محکوم مالی جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی ۴۸ میلیارد تومان با مشارکت خیرین و ستاد دیه و مجموعه محاکم دادگستری استان از زندان آزاد شدند.

او از مردم خیراندیش و نیکوکار استان خواست در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کنند تا هیچ زندانی به خاطر بدهی مالی پشت میله‌های زندان نباشد وروزی برسد که زندان خالی از محکومین مالی باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.