مدیرکل دفتر شهری و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: نیرو‌های مازاد و هزینه‌ای که باید در پروژه‌های عمرانی صرف شود، در حقوق و مزایا هزینه می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علیرضا خادم پیر، مدیرکل دفتر شهری و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: در آئین تکریم و معارفه شهرداران تربت حیدریه با یک بررسی اجمالی در می‌یابیم که شهردار و شورایی موفق است که سلایق و موضوعات سیاسی را کنار گذاشته و با وحدت رویه و انسجام خیلی از موضوعات را در چارچوب قانون و با در نظر گرفتن طرح‌های بالادستی به پیش می‌برند.

وی گفت: حضور و مشارکت اجتماعی از دیگر مولفه‌های پیشرفت مدیریت شهری است و جلب اعتماد و پای کار آوردن مردم می‌تواند در اجرا و تسریع بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها تاثیر گذار باشد، چرا که تا مشارکت اجتماعی نباشد پیشرفتی حاصل نخواهد شد.  

مدیرکل دفتر شهری و شورا‌های استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات اساسی شهرداری تربت حیدریه نیرو‌های مازاد در بدنه آن است و این بدان معناست هزینه‌ای که باید در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی صرف شود در بودجه جاری و حقوق و مزایا هزینه می‌شود کما اینکه باید ۶۰ درصد اعتبارات در امور عمرانی و ۴۰ درصد هزینه جاری شود.


بیشتر بخوانید


خادم پیر گفت: کمربندی محور تربت حیدریه بعنوان مانعی برای جذب گردشگر است و باید در ورودی‌های این کمربندی تبلیغات گسترده‌ای از مناطق گردشگری، تاریخی و تفریحی انجام شود تا برای ساعتی بتوان ماندگاری گردشگر را در این شهرستان داشته باشیم.

نخستین استراتژی شورای شهر تکمیل و اصلاح قوانین مدیریت شهری است

اردشیر ریاحی رئیس شورای شهر تربت حیدریه گفت: تربت حیدریه با ۱هزار میلیارد تومان اعتبار فقط در حوزه زعفران از شهر‌های ثروتمند استان بشمار می‌رود و باید از این فرصت و ظرفیت به نحوی مطلوب استفاده کرد.

سیستم کنترل نظارت و بازخورد گیری از مولفه‌های مهم یک مدیر است

علی اکبر کی پور فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از یک سیستم اولویت نخست یک مدیر است که بر اساس آن برنامه ریزی و پس از آن اجرا می‌شود.

وی گفت: منبع درآمد یک اصل مهم برای توسعه و پیشرفت است، اما سیستم کنترل و بازخورد گیری در یک مجموعه امری ضروری است تا برنامه‌های بعدی با قدرت بیشتری انجام شود.

شفافیت و مبارزه با فساد و دلال بازی اولویت نخست در شهرداری است

وحید فرخ تبار شهردار جدید تربت حیدریه گفت: شفافیت و مبارزه با فساد و دلال بازی بعنوان اولویت نخست فعالیت هایم است و در بدو ورود خود شفافیت و پاکدستی و مبارزه با فساد و دلال بازی را اعلام می‌کنم و مطلبی را پنهان نمی‌گذارم.

وی گفت: احیای هویت شهری، اولویت به محرومان و مستضعفان و تلاش برای مدیریت عالمانه را اولویت‌های بعدی فعالیت‌های خود عنوان اعلام کرد، همچنین سرمایه گذاری و تقویت اقتصاد شهری، استیفای وظیفه حقوق شهروندی و شهرداری و تعامل حداکثری با همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و نهاد‌ها از دیگر اولویت‌های مجموعه جدید شهرداری خواهد بود.

در پایان این مراسم از زحمات ۱۴ ماهه سعید اکبریان در پست شهرداری و چهار ماهه ابوالقاسم عظیمی در پست سرپرستی تقدیر و وحید فرخ تبار به‌عنوان شهردار جدید معرفی شد.

انتهای پیام/ا. غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.