مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۴۰۰ واحد سنگبری در لرستان وجود دارد که کمتر از ۵۰ درصد این تعداد فعال بوده و مابقی بدلیل فرسودگی تجهیزات و نداشتن سرمایه در گردش غیرفعال هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، علی آشتاب،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: این تعداد واحد‌ها سنگبری مشکل فرسودگی تجهیزات و قدیمی بودن فناوری دارند و نیازمند تزریق سرمایه در گردش و حمایت مالی هستند.

وی اظهار داشت: واحد‌های بزرگی راکدی در استان لرستان وجود دارد که راه اندازی آن‌ها نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه و وزارتخانه‌های مختلف می‌باشد تا موانع متفاوت موجود در مسیر آن‌ها برداشته شود.

وی با بیان اینکه شرکت پارسیلون خرم آباد ۲ سال پس از خلع ید سرمایه گذار، همچنان در نوبت تغییر کاربری و عملی شدن مصوبه منطقه ویژه اقتصادی تصریح کرد: انتظار می‌رود این واحد تولیدی همچون دیگر واحد‌های راکد تعیین‌تکلیف شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه سامانه استفاده از مشوق‌هایی همچون طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان، یارانه دستمزد و معافیت‌های بیمه‌ای دانشگاهی از مرداد ماه امسال بسته شده است افزود: این در حالیست که لرستان به شدت نیازمند این مشوق‌ها، کمک و توجه بیشتری در حوزه اشتغال است.

آشتاب همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال در لرستان گفت: با همکاری سیستم بانکی در استان از محل اعتبارات اشتغال روستایی ۳۳۴ میلیارد تومان تسهیلات طی چهار سال گذشته در استان پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: این مبلغ جهت حمایت از اقتصاد روستا و عشایر و ایجاد اشتغال به بیش از یکهزار و ۴۰۰ طرح پرداخت شد که با بهره‌برداری از آن‌ها زمینه اشتغال پنج هزار و ۸۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از بنگاه‌های آسیب‌دیده ناشی از کرونا، تسهیلاتی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۲۴ هزار بنگاه با همکاری سیستم بانکی پرداخت شد.

آشتاب، اشتغال حمایتی برای فرزندان تحت حمایت کمیته امداد، بنیاد شهید و بهزیستی را دیگر طرح‌های مثبت برشمرد و تصریح کرد: در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و خوداتکایی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۲۴ میلیارد تومان پرداختی در این راستا، بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان آن به بیش از سه هزار نفر پرداخت شده و مابقی مربوط به سهم بنیاد شهید بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه برخی طرح‌ها به واسطه تورم به بهره‌برداری نرسید افزود: انتظار می‌رود اعتبارات بیشتری برای تکمیل آن‌ها اختصاص داده شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار