معاون پرستاری وزارت بهداشت از تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی نظام سلامت در سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عباس عبادی  معاون پرستاری وزارت بهداشت در سفر به شهرستان فارس گفت: در نامه ای که از سوی مقام عالی وزارت صادر شده بر لزوم هر چه سریع‌تر تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی تاکید شده و انتظار می رود با مشارکت سازمان امور استخدامی کشور در سال ۱۴۰۱ شاهد تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی و قراردادی در حوزه سلامت باشیم.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ما بیش از یکصد هزار کمبود پرستار در سطح کشور داریم بیان کرد: باید ساختار توسعه حوزه سلامت در بیمارستان‌ها را افزایش بدهیم تا شرایط جذب پرستار افزایش پیدا کند.

عبادی تصریح کرد: با هدف شرکت در مراسم معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا به این شهر سفر کرد.

در این مراسم محمد کاظم وکیل به عنوان ریاست جدید دانشگاه علوم پزشکی فسا معرفی و از زحمات علی اصغر خالقی رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی فسا قدردانی شد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم ضمن بیان برخی از مشکلات حوزه سلامت در این شهرستان خواستار توجه بیشتر وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی فسا شدند.

فیروزی به مصوبه سفر ریاست جمهور به استان فارس در خصوص تجهیز بیمارستان ۱۸۰ تختخوابی فوق تخصصی امام حسین فسا اشاره و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی فسا به تنهایی علاوه بر جمعیت ۲۴۰ هزار نفری فسا به بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در شرق فارس و استان‌های همجوار هم خدمت رسانی می‌کند.

او با بیان اینکه ساخت فیزیکی ساختمان این بیمارستان به پایان رسیده و به صورت موقت تحویل دانشگاه علوم پزشکی فسا شده است ادامه داد: تجهیز این بیمارستان و راه اندازی آن در مجموعه نظام سلامت علاوه بر این که به بیماران نیازمند شرق فارس خدمت رسانی می کنند که باعث اشتغال زایی بیش از ۵۰۰ نفر می شود.

فیروزی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی پرستار در قالب نیرو‌های شرکتی و قراردادی در مراکز درمانی شهرستان فسا جذب شدند که وزارت بهداشت باید وضعیت این نیرو‌ها را هم تعیین تکلیف کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار