رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا از انتشار ۲ مجموعه شعر با عنوان‌های ارغوان و دیوان دریا در بندر آستارا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شاپور تشرینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا گفت: مجموعه شعر‌های (ارغوان) و (دیوان دریا) توسط انتشارات بلم منتشر شده است.

او با بیان‌اینکه مجموعه شعر (ارغوان) سروده توحید مهدی‌نژاد است، افزود: این مجموعه شعر دربردارنده ۵۹ شعر کلاسیک در قالب‌های غزل و مثنوی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با اشاره به اینکه این مجموعه شعر با مقدمه اکبر اکسیر در ۱۰۴ صفحه و با قیمت ۳۹ هزار تومان منتشر و راهی بازار شده است، گفت: مهدی‌نژاد متولد ۱۳۲۹ آستارا و بازنشسته نیروی دریایی است و «باران» نام دیگر این شاعر آستارایی است که پیش از این چاپ و روانه بازار شده بود.

تشرینی به مجموعه شعر (دیوان دریا) اشاره کرد و افزود: این مجموعه شعر اثر شاعر فقید سبحان دریابیان است.

او با بیان‌‎اینکه (دیوان دریا) در ۸۴ صفحه منتشر شده است، گفت: این مجموعه دربردارنده ۲۹ شعر کلاسیک و نو شاعر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با اشاره به اینکه انتشاراتی این مجموعه در آغاز در مقدمه‌ای به معرفی زنده‌یاد دریابیان و فعالیت‌های وی در عرصه‌ی تحصیل و تدریس پرداخته شده است، افزود: این کتاب با ویراستاری داوود ملک‌زاده و به قیمت ۳۵ هزار تومان منشتر شده و در کتابفروشی حکیم نظامی آستارا موجود است.

تشرینی تصریح کرد: زنده‌یاد سبحان دریابیان متولد ۱۳۵۰ روستای تله‌خان آستارا و کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی بود و سال‌های پایانی تدریس‌اش را در دبیرستان‌های آستارا سپری می‌کرد، زنده‌یاد دریابیان در سوم دی ماه ۱۳۹۹ در کمال بهت و ناباوری دوستان، همکاران و دانش‌آموزان دعوت حق را لبیک گفت.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.