رئیس هیئت اسیران در دولت نجات ملی گفت سعودی‌ها ۸۰ عملیات مبادله اسیران ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را طی سال گذشته به شکست کشاندند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، عبدالقادر مرتضی، رئیس هیئت اسیران در دولت نجات ملی اعلام کرد: ۴۰۰ اسیر از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ۶۰ عملیات مبادله محلی در سال ۲۰۲۱ میلادی آزاد شدند، اما سعودی‌ها ۸۰ عملیات مبادله دیگر را نیز به شکست کشاندند.

تأکید عربستان آن است که بر پرونده اسیران کاملا تسلط دارد و مسائل مربوط به پرونده اسیران نیرو‌های متجاوز و مزدوران آنان در کنترل ریاض است. این بدان معناست که مزدوران به هیچ عنوان از خودشان اختیاری ندارند و تصمیم گیرنده نیستند و فقط با اجازه سعودی‌ها و افسران سعودی که پرونده اسیران را در اختیار دارند، اقدام می‌کنند. در این راستا، رئیس هیئت اسیران یمن علت اصلی به شکست کشانده شدن بسیاری از عملیات‌های مبادله اسیران در سال ۲۰۲۱ میلادی را ممانعت عربستان از اجرای هرگونه عملیات محلی مبادله اسیران عنوان کرد.

مزدوران ائتلاف سعودی ماه گذشته ۱۰ اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در ساحل غربی این کشور به ضرب گلوله به شهادت رساندند و اجساد آنان را مثله کردند.

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در این خصوص اعلام کرد که اعدام دوباره شماری از اسرا به دست نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش که در حالت پیشروی یا عقب نشینی صورت می‌گیرد از میزان فروپاشی اخلاقی آمریکا و عوامل آن در منطقه پرده برمی دارد.

حمله ائتلاف سعودی به یمن وارد هفتمین سال خودش می‌شود که طی آن ۴۴ هزار و ۲۲۱ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند و ۱۹۹۴ تاسیسات دولتی و ۳۹۲ بیمارستان و مراکز درمانی و بهداشتی را ویران کردند.

در مقابل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن چندین شهر را از چنگ سعودی‌ها و مزدوران آن‌ها خارج کرده و در آخرین عملیات خود ۱۲۰۰ کیلومتر از استان الجوف را آزاد کرده و در انتظار آزادسازی کامل شهر راهبردی مأرب هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار