نایب رییس بانوان هیات اسکی استان اصفهان گفت: اسکی بازان و فعالان ورزش‌های زمستانی در استان با کمبود پیست اسکی مواجه هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، وجیهه مطهری نایب رییس بانوان هیات اسکی استان اصفهان گفت: تنها مکان مناسب و استاندارد اسکی در استان اصفهان پیست اسکی فریدونشهر با ۶۰ هکتار مساحت است.

وی با بیان اینکه در زمینه زیرساخت‌های این رشته نیز امکانات موجود محدود است گفت: تجهیزات اسکی گران قیمت و به دلیل وارداتی بودن دسترسی به آن بسیار سخت است.

نایب رییس بانوان هیات اسکی استان اصفهان یکی دیگر از مشکلات هیات اسکی استان را مشکلات مالی بیان کرد و گفت: درخصوص اعزام تیم‌ها به ویژه در سال‌های اخیر به علت کرونا با مشکلات مالی مواجه بودیم.

وی گفت: در دوران شیوع کرونا هیچ اعزامی از اسکی بازان استان صورت نگرفته است.

مطهری با اشاره به اینکه استعدادیابی از برنامه‌های شاخص و دارای اولویت هیات اسکی بانوان استان اصفهان در چند سال اخیر بوده است، گفت: آموزش و استعدادیابی در این رشته به صورت آنلاین یا حضوری به صورت انفرادی و با تعداد بسیار محدود برگزار شده است.

وی گفت: در دوران کرونا فعالیت رشته اسکی به صورت محدود و با ظرفیت بسیار پایین ادامه داشت و کمترین میزان مسابقات در این رشته برگزار شد.

نایب رییس بانوان هیات اسکی استان اصفهان گفت: حدود یک هزار اسکی‌باز در استان اصفهان در رشته‌های آلپاین و اسنوبرد و صحرانوردی، رولر اسکی، فری استایل و چمن فعالیت دارند که ۵۰ درصد از این ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: ۲۵ مربی بانو در رشته‌های آلپاین و اسنوبرد و نیز ۱۵ داور بانو در استان اصفهان در این رشته مشغول هستند.

مطهری همچنین با بیان اینکه اسکی از ورزش‌های نوپا در استان است که به‌صورت رسمی از سال ۸۳ با احداث پیست اسکی فریدونشهر فعالیت خود را شروع کرد گفت: این رشته در دهه اخیر با برنامه‌ریزی که صورت گرفت توانست به ویژه در بخش پایه در سطح کشور صاحب سکو شود.

وی گفت: برنامه و چشم‌انداز هیات کسب افتخار در عرصه‌های بین المللی است.

نایب رییس بانوان هیات اسکی استان اصفهان با اشاره به بازگشایی آزمایشی پیست اسکی فریدونشهر در پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، گفت: کمبود بارش‌ها و ماندگاری کمِ برف یکی از مشکلات عمده رشته اسکی در استان اصفهان است.

وی گفت: پیست اسکی شهر افوس نیز در استان وجود دارد که زیرساخت‌های آن هنوز کامل مهیا نشده و غیرقابل استفاده است.

پیست اسکی فریدونشهر در سه کیلومتری این شهر در دامنه کوه تسیخه قرار دارد؛ دسترسی به این پیست از طریق جاده ارتباطی اصفهان به الیگودرز، سه راهی فریدونشهر، جاده فریدونشهر به سیبک، سه راهی جاده روستای چغیورت امکان پذیر است.

شهرستان‌های فریدونشهر و بویین میاندشت به ترتیب با ۳۵ و ۲۴ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ و ۱۶۰ کیلومتری غرب استان اصفهان همجوار با رشته کوه‌های زاگرس مرکزی واقع شده است.

یک هزار ورزشکار در استان اصفهان در رشته‌های مختلف اسکی فعالیت می‌کنند.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.