نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: میدان شهدای مشهد با هویت تاریخی خود فاصله بسیاری دارد و به همین دلیل بازطراحی می شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی ناصحی نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از عناصر هویتی مشهد، میدان شهدا بوده که یادآور خاطره مجاهدت‌ها و رشادت‌های مردم دین مدار شهر برای مقابله با ظلم و ستم است.

او گفت: این میدان به واسطه تصمیم‌گیری‌ها و نظریاتی که در ادوار مختلف وجود داشته، به این وضع که امروز با آن مواجه هستیم، درآمده است که با هویت تاریخی خود فاصله بسیاری دارد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای اسلامی شهر مشهد در دوره ششم با دقت ویژه‌ای به این حوزه ورود پیدا کرده و در حال پیگیری اجرای طرح‌هایی است که برای هویت این بخش تاریخی از شهر مشهد آماده شده است.


بیشتر بخوانید


ناصحی گفت: یکی از اولویت‌های مورد پیگیری در کارگروه سیما و منظر شهری، میدان شهدا است. امیدواریم بتوانیم با شیب مناسبی، باز طراحی دقیقی از این عنصر شهر مشهد انجام دهیم؛ قرار است در گام نخست همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، حماسه تاریخی نهم و دهم دی ماه و شهادت حاج قاسم سلیمانی،  میزبان پیکر مطهر سه شهید گمنام دفاع مقدس در میدان شهدا باشیم.

او گفت:یکی از عناصر هویتی برای این میدان، مرقد شهدا است. مراسم تشییع و تدفین پیکر این شهدای والا مقام با مشارکت مردم شهید پرور در روز پنج شنبه  این هفته  صورت می‌پذیرد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برنامه مورد نظر ما در کارگروه سیما و منظر شهری، پوسته میدان شهدا بوده، زیرا که ساختمان‌ها شکل گرفته و شرایط مناسبی برای تغییر آن‌ها وجود ندارد.

ناصحی گفت: پیش بینی ما ایجاد تغییرات در پوسته میدان شهدا است تا بدین واسطه بتوانیم در این مکان که مرکز تجمع مردم است، هویت مشهد، زیارت، معنویت، ایثار و شهادت را به نمایش درآوریم؛ تلاش داریم این میدان را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم و با تغییرات المانی و پوسته‌ای، اقدامی را با هدف احیای هویت آن انجام دهیم.

انتهای پیام//م.م.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.