پیشکسوتان، جوانان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری به نیت "حاج قاسم" برای ادای احترام به بزرگان خود در گود زورخانه گرد هم آمدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  پیشکسوتان، جوانان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری به نیت "حاج قاسم" در فضایی صمیمانه برای ادای احترام به بزرگان خود در گود زورخانه شهرکرد گرد هم آمدند و در فضایی معنوی نمایشی از عشق و ارادت و ایمان و مرام و معرفت و احترام را به نمایش گذاشتند.

سهراب مهدیان رئیس هیأت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه سالروز شهادت مرد میدان سردار"حاج قاسم سلیمانی" اولین دوره مربیگری ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای درجه سه، در زورخانه مهدیه شهرکرد برگزار شد.


بیشتر بخوانید


این دوره به مدت سه روز زیر نظر مدرسان فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای ادامه دارد.

هر چند معلوم نیست از چه زمانی فرهنگ پهلوانی و قهرمانی به فرهنگ ایرانی پیوند خورد، اما این موضوع واضح و روشن است که پهلوانی و بزرگ‌مردی در ایران قدمتی دیرینه دارد و اگر از تعاریف و نوشته‌های اساطیری و ادبی عبور کنیم این فرهنگ در ادامه راه خود با تائید از سوی فرهنگ دینی توانست بیش از گذشته در جامعه باقی بماند تا امروز که با حفظ اصالت گذشته، طرفداران خود را دارد.

از پوریای، ولی که گفته می‌شود اولین طراح و معمار زورخانه است تا تختی، که اگرچه عناوین قهرمانی متعددی در رشته کشتی دارد، اما نامش بیش از یک قهرمان به پهلوان شهرت دارد تا حاج قاسم سلیمانی فرمانده بزرگ مقاومت، همه افراد تاثیرگذار ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی هستند که با صفات برجسته انسانی، فتوت، جوانمردی، اخوت، وفای به عهد، مبارزه با ظلم و ظالم، حمایت از مظلوم، گذشت، ایثار، عشق بی پایان به مردم و به ویژه محرومان و پابرهنگان برای همیشه در دل مردم خانه کرده و به الگو‌های برتر پهلوانی برای مردم ایران و حتی جهان تبدیل شده اند.

 
 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار