کابلوف:

در ساختار حکومتی طالبان متخصصان حرفه‌ای نیست

هنوز مشخص نیست که طالبان برای شرکت در نشست تروئیکای گسترش یافته که در مسکو برگزار می‌شود دعوت شده‌‌است یا خیر.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که این کشور میزبان نشست "تروئیکای گسترش یافته" درباره افغانستان در ژانویه ۲۰۲۲ است.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان همچنین اعلام کرد که از چین، آمریکا و پاکستان برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده است.

اخیرا پاکستان میزبان این نشست درباره افغانستان بود و مقام‌های طالبان نیز به آن دعوت شده بودند.

هنوز مشخص نیست که آیا طالبان افغانستان برای شرکت در این نشست که در مسکو و در ژانویه ۲۰۲۲ برگزار می‌شود، دعوت شده‌اند یا خیر.

همچنین نماینده ویژه دولت روسیه در امور افغانستان به احکام و قوانین جدید اعلام شده از سوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان افغانستان واکنش نشان داد و آنها را "احمقانه" خواند.

این محدودیت‌ها در حالیست که طالبان هنوز به رسمیت شناخته نشده‌اند و مقام‌های آن هنوز در فهرست سیاه آمریکا و سازمان ملل قرار دارند.

کابلوف با اشاره به سفر مقام‌های طالبان به کشورهای منطقه و حضورشان در چندین نشست همچنین گفت: طالبان در عمل و نه به صورت رسمی به رسمیت شناخته می‌شود. روند به رسمیت شناخته شدن گام به گام در حال انجام است.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان افزود، طالبان کشور را بد مدیریت کرده چون در ساختار حکومتی خود متخصصان حرفه‌ای ندارند.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: کابلوف ، تروئیکا ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.