امام جمعه همدان گفت: هدف دشمن تنها متوقف کردن نظام نیست بلکه می‌خواهد ما را به عقب برگرداند و در مسیر وابستگی قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز همدان به یوم الله ۹ دی اشاره کرد و گفت: در چهل سال گذشته همواره ملت و جامعه ما آماج فتنه بوده است.

او افزود: هدف دشمن تنها متوقف کردن نظام نیست، بلکه قصد دارد ما را به عقب برگرداند و در مسیر وابستگی قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تشریح برخی بدعت‌های فتنه ۸۸ تأکید کرد: مشکلات اقتصادی کشور از آنجا آغاز شد و بنا بر گزارش‌های مراجع مطلع ۸۶ میلیارد تومان به اموال دولتی و خصوصی خسارت وارد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی تصریح کرد: بسیاری از تحریم‌های اقتصادی به درخواست فتنه گران اعمال شد و آنجا که آمریکا ایران را به عنوان قدرت منطقه‌ای پذیرفته بود برگ برنده سیاست خارجی جمهوری اسلامی را مخدوش و زمینه گستاخی به مردم را فراهم کردند.

او افزود: دشمن به دنبال تنها حذف جمهوری اسلامی نیست بلکه می‌خواهد ریشه مذهب و اسلام را بخشکاند، اما با هوشیاری مردم فتنه فتنه گران ناکام مانده و انشاالله ناکام هم خواهد ماند.

خطیب جمعه همدان در ادامه به اظهارات یکی از استادان دانشگاه در فضای مجازی اشاره و تأکید کرد: دانشگاه جای افراد مفسد نیست و ما خواستار برخورد جدی با چنین افراد و تفکراتی هستیم.

شعبانی موثقی به ایام شهادت سردار سلیمانی هم اشاره کرد و گفت: این مرد بزرگ نمونه و اسوه انقلابی گری است که تا لحظه آخر دست از اعتقاداتش بر نداشت و در راه اسلام جان خویش را فدا کرد.

او افزود: اگر ما می‌خواهیم به مملکت آسیبی نرسد باید راه امثال شهید سلیمانی و همدانی را ادامه دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود یکی از نشانه‌های اهل بهشت را محبت به خدا و دوست داشتن برای خدا عنوان کرد و گفت: کسی که برای خدا زندگی کند، همواره حواسش به اعمالش هست و دائما ارزیابی می‌کند که آیا رضای الهی را رعایت کرده است یا خیر.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی با تأکید بر داشتن ارتباطات اجتماعی در زندگی بشر نیز افزود: برخی برای هوای نفس و سود و زیان دنیایی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند که راه به جایی نمی‌برند، در حالی که در آیات الهی و احادیث آمده که برای خدا زندگی کنید و حتی در رابطه با زن و فرزند، مهم رضای الهی است و اگر دوستی و بغض دنیوی برای خدا باشد سعادت به دست خواهد آمد.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.