کشور چین به تازگی از برنامه ۵ ساله خود برای تبدیل شدن به قطب رباتیک جهان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از IANS-Media، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصل از تجارت رباتیک در چین بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ افزایش یابد. گزارشات اضافه کردند که این اقدام بخشی از فشار گسترده‌تر کشور چین برای مقابله با جمعیت خاکستری و استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای پیشبرد ارتقای صنعتی است.

چین برای هشت سال متوالی بزرگترین بازار ربات‌های صنعتی در جهان بوده است. این کشور اکنون قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تراکم رباتیک تولیدی خود را دو برابر کند. در سال ۲۰۲۰، درآمد کار بخش رباتیک چین برای اولین بار از ۱۰۰ میلیارد یوان (۱۵.۷ میلیارد دلار) فراتر رفت. فدراسیون بین‌المللی رباتیک پیش‌بینی کرده که انتظار می‌رود استخدام ربات در بخش صنعتی در سطح جهانی با توجه به همه‌گیری کرونا، ۱۳ درصد رشد کرده باشد.

ربات چینی

مقامات چینی پیش‌بینی می‌کنند ربات‌های برتر می‌توانند در بخش‌های مختلفی مثل وسایل نقلیه، هوافضا، راه‌ آهن، لجستیک و معدن به کار گرفته شوند. با استناد به اطلاعات دفتر ملی آمار چین، می‌توان گفت که تولید ربات‌های تجاری در چین در ۱۱ ماه اول امسال به ۳۳۰ هزار مدل رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار