مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برای مدیریت بحران و حوادث احتمالی در مسیر قطار شهری اصفهان سیستم‌های هوشمند فراهم و تدابیر لازم اندیشیده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره اقدامات انجام شده به منظور پیشگیری از رخداد حوادثی مانند حادثه برخورد قطار شهری در تهران گفت: سیستم‌هایی هوشمند در قطار شهری اصفهان پیش بینی شده است و به همه سکوبان‌ها، رییس ایستگاه‌ها و عوامل فنی برای مواقع بحرانی و شرایط اضطرار آموزش‌های لازم داده شده است.

وی گفت: سیستم " ATP " کنترل هوشمند سیستم ایمنی قطار‌ها اکنون در مسیر قطار شهری اصفهان اجرا و سیستم توقف اضطراری در همه ایستگاه‌ها نصب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با استفاده از این سیستم هوشمند در حریم ریلی قطار شهری اصفهان اگر حادثه‌ای رخ دهد رام‌های قطار شهری ۱۰۰ متر قبل از ایستگاه توقف می‌کند.

وی گفت: سیستم "ATO" نیز کاملا هوشمند است که ضریب ایمنی را بالا می‌برد و با هدف کاهش خطای انسانی پیش بینی شده و در حال آزمایش است.

شیشه فروش گفت: تاکنون ۸۰ درصد این سیستم اجرا شده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: نصب دوربین در کابین‌های راهبری و نصب سیستم‌های ارتباطی بی‌سیم در تمام مسیر‌های قطار شهری جزو برنامه‌های پیشگیری از رخداد حوادث در مسیر قطار شهری اصفهان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: راه‌های دسترسی سریع امدادرسان‌ها به خطوط از ایستگاه‌های قطار شهری در مواقع حوادث غیرمترقبه پیش بینی و هماهنگ شده است.

وی همچنین به مجهز بودن ایستگاه‌های قطار شهری به مخازن آب و آتش‌نشانی اشاره کردو گفت: سیستم اطفای حریق اتوماتیک برای اتاق‌های فنی ایجاد و جعبه‌های آتش نشانی در مسیر تونل پیش بینی و تعبیه و خاموش‌کننده‌های دستی در ایستگاه‌ها نصب شده است.

شیشه فروش گفت: همه عوامل امدادی و کارکنان قطار شهری نیز در زمینه پیشگیری و کنترل حوادث آموزش دیده و خواهند دید.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های ایمنی برای حفاری‌های خط دوم قطار شهری اصفهان که تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت داشته، صادر شده است گفت: در این زمینه جلسه‌های متعددی با واحد‌های آتش‌نشانی و ایمنی، آب و فاضلاب، برق، گاز، پلیس راهور، اورژانس و هلال احمر برای تعبیه سیستم ایمنی و پیش‌بینی آن داشته‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه رعایت الزامات ایمنی به همه بخش‌ها از جمله قطار شهری ابلاغ شده است گفت: توصیه‌ها و الزامات پیشگیری از حریق، کنترل و پیشگیری فرونشست زمین، آب گرفتگی و سیلاب‌ها در حوزه قطار شهری به شهرداری اصفهان ابلاغ شده است تا در همه بخش‌های مدیریت شهری اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ نیروی عملیاتی بهره بردار آماده ارائه خدمات اضطراری در قطار شهری اصفهان هستند، گفت: طرح پاسخ به بحران و طرح جامع ایمنی و کاهش خطر با نظارت شهرداری را در دستور کار داریم.

شیشه فروش گفت: طرح جامع ایمنی قطار شهری تدوین و ابلاغ شده تا در همه حوادث انسان‌ساز و طبیعی بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن امدادرسانی کرد و همچنین آموزش ایمنی برای مسافران در قطار پیش بینی شده است.

وی گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی و پلیس راهور منعقد شده است تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه امدادرسانی در کوتاهترین زمان ممکن صورت پذیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به وجود یکی از ایستگاه‌های قطار شهری در کنار بیمارستان شریعتی اصفهان اشاره کرد و گفت: در صورت بروز حادثه در مسیر قطار شهری، می‌توان از ظرفیت این بیمارستان برای امدادرسانی استفاده کرد.

وی گفت: مانور عملیاتی مربوط به حوادث احتمالی در قطار شهری یک ماه پیش با حضور عوامل قطار شهری و دستگاه‌های امدادی برگزار شد و چگونگی کنترل حوادث احتمالی در مواقع بحرانی را تمرین کردند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.