مشمولان پرداخت مالیات بر ارزش افزوده پاییز امسال، تا ۱۵ دی مهلت دارند اظهارنامه‌های خود را ارائه دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محسن محمدی پور، مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: مودیان مالیاتی و صاحبان حِرف و مشاغل تا ۱۵ دی ماه مهلت دارند با مراجعه به درگاه ملی مالیات اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره پاییز ۱۴۰۰ خود را به صورت الکترونیکی ارائه کنند.

او با اشاره به آغاز اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی امسال افزود: شفافیت مبادلات اقتصادی در کشور، حمایت از بخش‌های تولید و سرمایه گذاری، ساماندهی معافیت‌های مالیاتی و اصلاح فرآیند دادرسی مالیاتی از جمله مزیت‌های قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده است.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان کمک به توسعه شهر‌ها و روستا‌ها، رفع برخی ایرادات قانون قبل به ویژه در زمینه تسهیل فرآیند انتقال بار مالی به مصرف کننده نهایی، افزایش کارآیی و اثربخشی نظام مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی را از دیگر مزیت‌های قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد.

محمدی پور همچنین به امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات پایانه‌های فروش از طریق درگاه ملی مالیات اشاره و تصریح کرد: صاحبان ابزار‌های پرداخت‌ها نظیر pos و درگاه‌های اینترنتی می‌توانند اطلاعات خود را با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک مشاهده و ویرایش کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.