هشدار درباره فلج شدن زندگی مردم آمریکا به دلیل شیوع سویه امیکرون

مقامات بهداشتی آمریکا نگران هستند با شدت گرفتن ابتلا به سویه جدید کرونا، زندگی مردم این کشور دچار اختلال شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کارشناسان بهداشتی درباره اختلال در زندگی مردم آمریکا به دلیل شیوع سویه جدید کرونا موسوم به امیکرون هشدار دادند.

بر این اساس، کارشناسان بهداشت در آمریکا روز پنج شنبه به مردم این کشور هشدار دادند امواج روزافزون ابتلا به سویه امیکرون در هفته‌های آتی موجب اختلال عمده در زندگی آن‌ها خواهد شد. این کارشناسان از مردم این کشور خواستند خود را برای ماه پرچالش پیش رو آماده کنند.

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا برای دومین روز متوالی به رقمی بی سابقه رسید به گونه‌ای که در دو روز گذشته به طور متوسط روزانه ۲۹۰ هزار نفر بر شمار مبتلایان کرونایی در این کشور افزوده شده است. مقامات دست کم ۱۸ ایالت آمریکا و نیز پورتوریکو رقم‌های بی سابقه‌ای از ابتلای روزانه به کرونا ثبت کرده اند.

در ایالت‌های مریلند، اوهایو و واشنگتن دی سی نیز از حیث شمار افراد بستری ارقام بی سابقه‌ای گزارش شده است. این در حالی است که مجموع شمار افراد بستری کرونایی در آمریکا ۲۷ درصد افزایش یافته است. خیز ارقام کرونا در میانه افزایش مسافرت‌های مردم آمریکا در تعطیلات پایان سال صورت گرفته است. این در حالی است که هنوز جشن‌های آ‎غاز سال نو میلادی در این کشور در پیش است و مدارس آمریکا با مشکل بازگشت دانش آموزان به کلاس درس بعد از وقفه زمستانی مواجه هستند.

دکتر مایکل اوسترهولم، کارشناس بیماری‌های عفونی در دانشگاه مینه سوتا گفت: ”ما شاهد افزایش شدید شمار مبتلایان در این کشور خواهیم بود و زمانی دشوار را برای حفظ جریان زندگی روزمره در پیش خواهیم داشت. ماه آینده میلادی یک طوفان ویروسی رخ خواهد داد و همه بخش‌های جامعه تحت فشار آن قرار خواهند گرفت. “

کارشناسان آمریکایی با در نظر گرفتن کمبود آزمایش‌های کرونا هشدار می‌دهند که در هفته‌های آتی، خیز کرونا موجب گیج شدن بیمارستان ها، سرویس‌های اورژانس، مدارس و خرده فروشی‌ها خواهد شد. دکتر پیتر هوئتز کارشناس بیماری‌های عفونی در کالج پزشکی بیلور در گفتگو با سی ان ان گفت: ما واقعا باید مراقب باشیم امیکرون را دست کم نگیریم. افزایش شمار بستری‌ها در عین قرنطینه شدن کارکنان بهداشت نیز نگران کننده است. جامعه آمریکا با مشکل جدی مواجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۳ دی ۱۴۰۰
من به مسئولین بهداشتی آمریکا میگم از ایرانی ها یاد بگیرن . ببین اصلامسئولین ایرانی به امیکرون محل میذارن؟چون مسئولین ایرانی کشف کردن که اگر به امیکرون بی محلی کنید قهر میکنه و از کشورت میره.مثلا تو ایران از یک نفر شروع شد تا 24 نفر.مسئولین اصلا جواب سلامش را هم ندادن.بعد یک هفته 159 نفر را مبتلا کرد اما خم به ابروی مسئولین ایران نیومد.چند روز دیگه تعداد اومیکرونی ها میشه 500 نفر و بعد میشه 2هزار نفر و بعد میشه 10 هزار نفر و بعد میشه 50 هزار نفر و بعد میشه 200 هزار نفر و بعد میشه 1 میلیون و بعد میشه 10 میلیون و بعد 10 روز میشه 40 میلیون و تا قبل از نوروز هم همه مردم امیکرون میگرن و خوب میشن.فوق فوقش 5 میلیون نفر بمیرن.اما بالاخره میره مهم رفتنشه که باید بره و میره.زنده باد مسئولین خودم
آخرین اخبار