ضیائیان احمدی گفت: تنها کشاورزانی که مقدار کمی زرشک دارند به مراکز خرید حمایتی زرشک مراجعه می کنند و محصول خود را به فروش می رسانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: طرح خرید حمایتی زرشک از ۲۵ آذر ماه آغاز شده و برای خرید زرشک از کشاورزان ۷ مرکز اصلی و یک مرکز پاره وقت در استان فعال هستند و کار خرید زرشک از کشاورز را انجام می‌دهند.

او گفت: پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان دی ماه ادامه داشته باشد.

ضیائیان احمدی گفت: در این طرح زرشک کشاورزان با قیمت کارشناسی و تا سقف ۶۵ هزار تومان خریداری می‌شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: این طرح به منظور حمایت از کشاورزان و خرید زرشک از آن‌ها انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم تا زرشک کشاورزان را با قیمتی مناسب خریداری کنیم.


بیشتر بخوانید


او گفت: افرادی که برای فروش زرشک خود به مراکز خرید مراجعه می‌کنند، عمدتا خرده مالک‌ها هستند.

ضیائیان احمدی گفت: کشاورزان خرده مالک زرشک کمی دارند و حداکثر زرشک خریداری شده از این کشاورزان حدود ۹۰ کیلوگرم بوده است.

 مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: تا روز شنبه ۴ دی ماه امسال، حدود ۱۰۰ تُن زرشک خشک از کشاورزان خریداری شده است.

او در خصوص زمان واریز وجه به حساب کشاورزان گفت: مبلغ زرشک به دو صورت نقدی و مدت دار به حساب کشاورزان واریز می‌شود و کسانی که به صورت مدت دار زرشک خود را می‌فروشند، مبلغ بیشتری دریافت می‌کنند.

ضیائیان احمدی گفت: واریز مبالغ در شیوه نقدی حدود ۱۵ روز الی یک ماه پس از خرید زرشک توسط تعاون روستایی انجام می‌شود و در شیوه مدت دار نیز مبلغ پس از حدود ۴ ماه واریز می‌شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: مدتی است که خرید زرشک از کشاورزان استان انجام می‌شود.

اعتبار ۲۰۰ میلیاردی هنوز نیامده است!

ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: قرار بوده است حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید زرشک کشاورزان از سوی کشور اختصاص یابد، اما این مبلغ هنوز به دست ما نرسیده است.

او گفت: قرار نیست همه زرشک کشاورزان خریداری شود و ما تنها به منظور حمایت از زرشک کاران محصول آن‌ها را می‌خریم.

ضیائیان احمدی گفت: به دنبال این هستیم که قیمت زرشک افزایش پیدا کند و کشاورز بتواند به سود واقعی خود دست یابد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: استقبال کشاورزان از این طرح کم بوده است و دلیل آن نیز فروش زرشک در بقیه جا‌ها با قیمت بالاتر است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.