مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: اتمام‌ محور کوهستانی و سخت‌ گذر روتک شهرستان خاش با ۱۲۰ کیلومتر طول نیازمند ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه سفر رئیس و نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خاش  گفت: طول کلی این محور روستایی صعب‌العبور و کوهستانی ۱۲۰ کیلومتر است که تاکنون تنها ۱۱ کیلومتر آن ساخته شده و پنج کیلومتر نیز توسط این اداره کل در دست احداث است.

وی گفت: با توجه به اینکه ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌های روستایی باعث تسهیل در داد وستد و افزایش درآمد روستاییان و مانع مهاجرت آنان به شهرها می‌شود برای اتمام این‌ محور روستایی شهرستان خاش ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: با اتمام این پروژه مهم راهسازی شهرستان خاش دیگر مردم منطقه نیاز نیست برای عزیمت به مرز پاکستان و صادرات محصولات تولیدی خود مسیر ۳۵۰ کیلومتری سراوان _ جالق _ روتک را طی کنند بلکه طول این مسیر برای رفاه حال آنان به ۱۲۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار