استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروز، استان توسط بخش غیردولتی ساخته می‌شود گفت: دولت زمینه حرکت و تسهیل برای سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش غیردولتی را فراهم و برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشور تلاش می‌کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست بررسی مشکلات شرکت صنایع غذایی تحفه که با حضور مدیر عامل این شرکت با انتقاد از طولانی شدن روند پیگیری اداری طرح‌های سرمایه‌گذاری گفت: با توجه به اینکه برخی شهرستان‌ها مثل چابهار و کنارک مرکزیت تولید یک نوع محصول تولید صنایع غذایی و شیلاتی را دارند دستگاه‌های متولی بایستی به طور کامل و با اختیارات در این شهرستان‌ها مستقر شوند.

وی گفت:با تخصیص کمک‌های اعتباری تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۶ خط تولید قوطی با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۶۰ نفر در این واحد تولیدی راه‌اندازی می‌شود .

وی گفت: به منظور گسترش دامنه فعالیت شرکت مجتمع جدید این واحد تولیدی در شهرستان کنارک نیز ساخته شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:: در خصوص درخواست شرکت صنایع غذایی تحفه برای توسعه فعالیت‌ها به عنوان تنها واحد تولیدی که تا این حد ایجاد اشتغال کرده است همکاری لازم توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و دستگاه‌های متولی انجام شود

وی با اشاره به اینکه برای تامین مسکن کارگران این شرکت، یک و نیم هکتار زمین از محل ۶۴ هکتار اراضی که به شهر چابهار الحاق شده است اختصاص یابد  گفت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، در خصوص اعطای کد نوآورانه و مجوز‌های بهداشتی همکاری و پیگیری لازم را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی تحفه نیز در این نشست گفت: این مجموعه از سال ۷۵ تاکنون در شهرستان‌های چابهار و کنارک حضور داشته و بزرگترین واحد فرآوری و کنسرو آبزیان کشور است که در حال حاضر ۵۰۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار می‌باشند.

ادیب زاده خواستار اعطای مجوز افزایش ظرفیت به تعداد ۲۰۰ نفر دیگر شد گفت: محصولات این شرکت، طی۲ سال گذشته به بازار‌های جهانی عرضه و آمادگی تولید یک سری محصولات جانبی دارای بازار مصرف خوب، مانند روغن امگا سه و ژلاتین از ضایعات ماهی از طریق همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار