مسوول فضای سبز شهرداری ایرانشهر گفت: سالانه افزون بر ١١٠ هزار انواع نهال و گل زینتی در گلخانه‌های شهرداری تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، نعیم کمالی مسوول فضای سبز شهرداری ایرانشهر گفت: ایرانشهر یکی از مناطق مستعد پرورش انواع نهال و گل زینتی است بطوریکه از سوی شهرداری سالانه افزون بر ١١٠ هزار نهال تولید می‌شود.

وی افزود: شهرداری ایرانشهر نهادینه شدن فرهنگ درخت‌کاری و ترویج آن در بین مردم و شهروندان را مطابق با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب به عنوان یک ضرورت مورد تاکید قرار داده و با تولید و توزیع انواع نهال‌ها و با ایجاد فضای سبز شهری که در دستور کار خود دارد سعی می‌کند چهره زیبایی را برای شهر ایرانشهر ایجاد کند.

مسوول فضای سبز شهرداری ایرانشهر تصریح کرد: شهرداری ایرانشهر دارای سه واحد گلخانه برای کاشت نهال، تولید بذر و قلمه‌زنی است که توانسته با استفاده از ظرفیت‌های موجود به توان تولید سالانه بیش از ١١٠ تا ١٢٠ هزار نهال برسد.

وی خاطرنشان کرد: در گلخانه‌های شهرداری ایرانشهر گونه‌هایی شامل درختچه زینتی، تکوما، کنوکارپوس، آکاسیاه، شاه پسند، ابریشم مصری، حنا، کاغذی رنگی، شیشه شور، دارابی، ختمی چینی و ژاپنی و شاه پسند تولید می‌شود.

کمالی اظهارداشت: نهال‌های تولید شده علاوه بر ایرانشهر به مناطق دیگر سیستان و بلوچستان نیز عرضه می‌شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: تولید نهال ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار