معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: قدرت بیماری اُمیکرون نسبت به دلتا کمتر است، اما عادی انگاری شهروندان می‌تواند آمار ابتلا و مرگ و میر را افزایش دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: اُمیکرون از قدرت سرایت زیادی برخوردار بوده و هم اکنون کشور‌های فراوانی را درگیر کرده است. 

او ادامه داد: در کشور‌های درگیر با این سویه ثابت شده است که آمار مبتلایان ظرف مدت یک و نیم تا سه روز، دو برابر شد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: گرچه قدرت بیماری زایی اُمیکرون نسبت به دلتا کمتر است، اما قدرت ابتلای بیشتر سبب می‌شود تا احتمالاً  آمار‌ها همانند دلتا باشد و افزایش آمار افراد بدحال و مرگ و میر نیز افزایش یابد.

شریفی از واکسیناسیون به عنوان بهترین راه پیشگیری از اومیکرون نام برد و ادامه داد: یکی از توصیه‌های جدی برای مقابله با این سویه، واکسیناسیون خصوصا دوز سوم است.

او گفت: پیش از این تأکید می‌شد که واکسن‌هایی نظیر سینوفارم سه ماه پس از دوز دوم و آسترازنکا شش ماه پس از نوبت دوم تزریق شود، اما هم اکنون ثابت شده که انتظار سه ماهه برای تزریق سومین دوز کافی است.

معاون فنی مرکز بهداشت از پوشش ۳۸ درصدی دوز سوم در استان خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و ۷۴۰ هزار دوز در استان تزریق شده که ۹۰.۸ درصد نوبت اول، ۷۷.۸ درصد نوبت دوم و ۳۸ درصد نوبت سوم را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار