نماینده ولی فقیه درسازمان حج و زیارت:

خادمان فرهنگی زائران بصیرت افزا باشند

حجت الاسلام نواب گفت: روحانیان و خادمان فرهنگی زائران باید هم بصیر و هم بصیرت افزا باشند و زائران را راهنمایی کنند که از سفر به سرزمین وحی و اعتاب مقدسه به خوبی بهره ببرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درسازمان حج و زیارت در همایش مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه در مناطق و استان‌ها در قم با بیان اینکه تفویض اختیار‌ها به مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه در مناطق و استان‌ها با کارشناسی‌های صورت گرفته در حد امکان و ضروت انجام شده است گفت: گشودن مسیر، به خدمت بهتر منجر می‌شود و به نفع زائر است و به هر میزان که بتوان دسترسی‌ها را بیشتر کرد اقدام خواهد شد.

نماینده ولی فقیه درسازمان حج و زیارت درعین حال ضابطه‌مند بودن، حفظ چارچوب‌ها و توجه به حدود اختیار‌ها در مسئولیت و وظایف افراد را یادآور شد و پویایی و نوآوری در برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه حج و زیارت را ضروری ذکر کرد.

حجت الاسلام نواب در ادامه نمونه‌هایی از مسایلی که در انتخاب روحانی، مداح و خادمان فرهنگی در سفر‌های زیارتی وجود دارد را برشمرد و گفت: مجموعه بعثه مقام رهبر معظم انقلاب در خدمت همه علاقه‌مندانی است که از توانایی‌های لازم برای خدمت فرهنگی به زائران برخوردار و مایل هستند به این حوزه کمک و به زائران اعتاب مقدسه خدمت کنند، ولی درعین حال باید مراحل لازم برای اعزام آنان طی شود و به نحو شایسته مسئولیت خود را انجام دهند.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه خواستار تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر میان مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه و مدیران حج و زیارت در استان‌ها شد و توصیه کرد که ضمن تبادل نظر با یکدیگر و رعایت حوزه اختیار‌های خود، برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه حج و زیارت را پیش ببرند و به نحوی عمل نمایند که نتیجه آن برای زائر هماهنگی و وحدت کار کارگزاران برداشت شود.

حجت الاسلام نواب همچنین برلزوم توجه به دانش، پختگی، سطح تحصیلات، قدرت بیان، فهم، جایگاه افراد در جامعه و مردم‌داری در انتخاب فعالان مرتبط با فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی حوزه نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد و گفت: ما به‌عنوان خادمان زائران باید از فرصت سفر‌های زیارتی برای رفع و یا کاهش مشکل‌های آنان و ارتقای معنوی در سطح جامعه استفاده کنیم.

او افزود: حرمت مدیر باید حفظ و درعین حال حد و حدود همکاری محترم شمرده شود و با استدلال، منطق و مهربانی ماموریت‌های محوله پیگیری شود و کاری بر زمین نماند.

حجت الاسلام نواب همچنین حَجی بودن، برخورداری از قدرت تصمیم‌گیری و مدیریت بحران و برخورداری از ظرفیت را از جمله ویژگی‌هایی دانست که سکانداری سازمان حج و زیارت به آن‌ها نیازمند است.

نماینده ولی فقیه درسازمان حج و زیارت بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی روز بصیرت ومیثاق امت با ولایت تصریح کرد: انجام هر کاری نیازمند بررسی، مطالعه و بصیرت در اقدام است.

او با بیان اینکه دین اسلام پرچمدار بصیرت است تصریح کرد: روحانیان و خادمان فرهنگی زائران باید هم بصیر و هم بصیرت افزا باشند و زائران را راهنمایی کنند که از سفر به سرزمین وحی و اعتاب مقدسه به خوبی بهره ببرند.

 در ادامه این نشست چند تَن از حاضران دیدگاه خود را در خصوص اختیار‌های دفاتر بعثه و مدیران حج و زیارت در استان ها، وظایف نظارتی بعثه، مشکل آزادبر‌ها و توجه به ایده‌های مطرح شده در خصوص اعزام زمینی مطرح کردند و نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز خواست که ضمن تعامل هرچه بیشتر با معاونت فرهنگی و معاونت‌های مربوطه در سازمان حج و زیارت راهکار‌های مناسب را برای بهبود برنامه‌ها در حوزه حج و زیارت مطالعه و دنبال کنند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: حماسه 9 دی ، بصیرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.