حجت الاسلام رئیسی گفت: فعالان اقتصادی با قدرت در عرصه اقتصادی کشور حضور پیدا کنند و مطمئن باشند که همه مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه در دیدار با اقشار مختلف مردم در مدرسه امام کاظم (ع) بیان داشت: نهم دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است، یکی از ایام الله ما روز نهم دی ماه است، دست قدرت الهی به نحوی که عقول و خردمندان به صورت عادی تصور نمی‌کردند، نمایان شد.

رئیس جمهور، تقدیم شش هزار شهید و حضور ۱۲ هزار جانباز سرافراز در استان قم را از افتخارات این سرزمین انقلابی دانست.

وی افزود: قدرت الهی در این روز با حضور حماسی مردم در صحنه و رقم زدن امنیت، اقتدار و عزت برای ایران اسلامی و پایان دادن به فتنه و فتنه‌ها نمایان شد.

 رئیسی ادامه داد: باید این روز را گرامی داشت و از زمان شناسی مردم تقدیر کرد که این گونه در صحنه حضور پیدا کردند و نقشه‌های دشمن را ناکام گذاشتند، باید از خدا به خاطر این مردم زمان شناس و با بصیرت تشکر کرد.

وی گفت: در حقیقت امروز بیش از هر زمان دیگری به بصیرت نیاز داریم، بصیرت راه را روشن می‌کند، باید از خداوند متعال بصیرت در دین را بخواهیم.

سردار سلیمانی نماد بصیرت بود

رئیس جمهور گفت: شما زندگی و سیره حاج قاسم سلیمانی را ببینید آنگاه که ایشان از دین و ارزش‌ها دفاع می‌کند و در مقابل داعش دست ساخته آمریکایی‌ها و نظام استکبار می‌ایستد و تحلیل درستی از این جریان دارد.

رئیسی افزود: حاج قاسم سلیمانی نماد انسان با بصیرت بود و روشن‌گری کرد و نقش آفرینی مخلصانه داشت و خداوند هم او را بلند آوازه کرد.

وی گفت: ابزار‌های تبلیغاتی نمی‌تواند نام کسی را بلند کند، اما اگر کسی برای خدا کار کرد خدا او را بلند می‌کند، شهدا را خداوند بلند آوازه کرد و امروز خانواده شهدا به خود ببالند؛ خون شهدا همچون خون سیدالشهدا جهل زدایی می‌کند.

رئیس جمهور گفت: قم با داشتن ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز دارای ویژگی خاصی در سطح کشور و در مسیر انقلاب هستند، قم نماد بصیرت و بصیرت آفرینی برای کشور، منطقه و جهان اسلام است و مردم جهان نیز قم را با ویژگی شهادت، ایثار و ایستادگی در صحنه می‌شناسند و به همین منظور خدمت به قم خدمت به نظام اسلامی و پایتخت تشیع است.

وی گفت: قم در دو حوزه نرم افزاری و سخت افزاری مشغول تربیت نیرو‌های کارآمد برای مدیریت بحران‌های داخلی و خارجی است. مردم قم نشان دادند که در دفاع از انقلاب و ارزش‌های دینی و اسلامی همیشه در صحنه حضور داشته دارند.

رئیسی با اشاره به شعار سال و مسئله رونق تولید گفت: فعالان اقتصادی با قدرت در این عرصه حضور پیدا کنند و مطمئن باشند که همه مشکلات حل خواهد شد. باید کاری کرد که بازار احساس ثبات و اقتصاد احساس آرامش کنند؛ غیرقابل پیش بینی بودن برای اقتصاد بسیار خطرناک است.

وی مسئله انضباط بانکی را مورد توجه قرار داد و گفت: هیچ بانکی حق دریافت سود بیشتر از میزان تعیین شده در شورای پول و اعتبار را ندارد و هر بانکی که رقم بیشتری از تولیدکنندگان دریافت کرده را باید بازگرداند.

 رئیسی با اشاره به اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، یادآور شد: مساله علم و فناوری یک مقوله مهم است و باید یک پارک علم و فناوری کاملا جامع در سطح استان قم احداث شود.

رئیس جمهور گفت: رویکرد دولت در مورد نهاده‌های دامی، تولید این نهاده‌ها در داخل کشور است و وابستگی به نهاده‌های دامی به کشور‌های دیگر بر خلاف استقلال اقتصادی کشور است، اما رسیدن به مرحله خودکفایی زمان بر است.

رئیسی اولویت دولت را بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام دانست و بر حمایت از بخش خصوصی در اتمام طرح‌های نیمه کاره تاکید کرد و افزود: در سراسر کشور به میزان ده‌ها سال پروژه نیمه تمام وجود که کلنگ آن‌ها از سال‌ها پیش زده شده، ولی پیشرفت فیزیکی پایینی دارند.

وی گفت: دولت حاضر است پروژه‌های نیمه تمام کشور را با تضمین بازگشت اصل و سود سرمایه، توسط بخش خصوصی و سایر بنگاه‌های اقتصادی به سرانجام برساند.

دولت سیزدهم دنبال مردمی سازی حکمرانی است

رئیسی گفت: مردمی سازی حکمرانی و مردمی سازی سایر بخش‌ها یکی از نظام مسائل مهم دولت سیزدهم است و اعتقاد ما این است که مشارکت مردم می‌تواند مشکلات زیادی را برطرف کند، تمام دولتمردان باید زمینه مشارکت‌های مردمی و تکریم آن‌ها را با ایجاد بستر‌های لازم فراهم کنند.

رئیس جمهور با تاکید مجدد بر اهمیت خیرین و مشارکت‌های مردمی یادآور شد: خیرین یکی از جلوه‌های مشارکت‌های مردمی است.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات جامعه فرهنگی و معلمان کشور، اظهار داشت: دغدغه‌های مختلف مردم از معیشت تا سایر دل نگرانی‌های آن‌ها باید برطرف شود.

رئیسی با بیان اینکه مسئله زن و خانواده یکی از مسائل مهم کشور است، گفت: آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق بسیار آزاردهنده است و هم اکنون سازوکار‌های اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کلان با تاکید مقام معظم رهبری در حال انجام است.

رئیس جمهور مشکلات اقتصادی یکی از عوامل مهم آسیب‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی لازم است تا تمام دستگاه‌های مسوول پای کار باشند.

وی گفت: دولت امروز متعلق به تمام جمهور است و هر کسی که احساس می‌کند می‌تواند در مسیر توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرینی کند پای کار بیاید.

رئیس جمهور گفت: امکان دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ با توجه به منابع، امکانات و کاهش مصارف امکان پذیر است؛ اگر هزینه‌ها کاهش و درآمد‌ها افزایش یابد امکان افزایش رشد اقتصادی وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از روستائیان و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها، عنوان کرد: با تضمین خرید محصولات کشاورزی و افزایش امکانات و تجیهزات و پی ریزی شیوه‌های نوین کشت و افزایش بهره وری باید مانع از مهاجرت روستائیان به شهر باشیم.

حجت الاسلام رئیسی در سخنانی خطاب به مردم قم گفت: جا داشت که بنده در این سفر در اجتماعات بزرگتری در خدمت مردم باشم که با توجه به شرایط کرونایی چنین امکانی سلب شد و از این نظر از تمام مردم استان قم عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در آینده و با بهبود شرایط کرونایی امکان دیدار عمومی مردم فراهم شود.

مصوبات سفرهای استانی باید به مرحله اجرا برسد

رئیس جمهور همچنین در جلسه شورای اداری استان قم، گفت: صرف پیگیری های اداری برای به نتیجه رسیدن مصوبات با توجه به شرایط اداری کشور کافی نیست و هر تصمیمی که در سفرهای استانی گرفته می شود باید با جدیت اجرا شود، اجرا نشدن مصوبات سبب بی اعتمادی عمومی و از دست رفتن سرمایه های اجتماعی می شود.

سیدابراهیم رئیسی افزود: پیش از آغاز سفرهای استانی دولت، کارگروه هایی برای بررسی مشکلات استانهای مختلف تشکیل و مهمترین نیازهای هر منطقه احصا و برای حل آنها برنامه ریزی صورت می گیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: آثار مصوبات و اقدامات دولت باید در زندگی مردم آشکار شود و آحاد مردم تفاوت ها و بهبود شرایط را احساس کنند و در صورت عدم انجام مصوبات یا کندی تصمیمات، عوامل اجرا نشدن تصمیمات بصورت شفاف با آنها در میان گذاشته شود.

وی روحیه و کار جهادی را لازمه به ثمر نشستن تصمیمات دولت دانست و اضافه کرد: مدیران استانی آگاه باشند که مصوبات استانی باید در میدان عمل برون داد عینی داشته باشد و مردم تغییرات و تفاوت ها را احساس کنند.

دستور رئیس جمهور برای آزادسازی اراضی ۱۰۰۰ هکتاری حبس شده توسط موسسات قم 

رئیس جمهور یادآور شد: موسسات قم یکهزار از اراضی استان را حبس کرده اند، تمام این موسسات و دستگاه ها باید در یک مدت کوتاهی تمام این اراضی را برای احداث خانه برای اقشار مستضعف آزاد کنند.

وی گفت: ما بر اجرای قانون در آزادسازی اراضی یکهزار هکتاری موسسات و دستگاه های اجرایی اصرار داریم و از کنار آن به سادگی عبور نمی کنیم.

رئیس جمهور گفت: لازم است تا برای حل مشکل دریاچه نمک کارگروهی توسط دستگاه های ذیربط برای کنترل ریزگردها تشکیل شود.

وی همچنین رفع نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی، تامین کاغذ مورد نیاز چاپ و نشر دفع اصولی پسماندهای صنعتی را نیز از مباحث و مسائل مهم استان قم ارزیابی کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم امروز وارد قم شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: رئیس جمهور ، نهم دی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۰:۵۴ ۱۱ دی ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
سود 18 درصد برای وام مسکن ملی خیلی زیاده
۰۰:۰۸ ۱۰ دی ۱۴۰۰
آقای رئیسی، از دولت عدالت محور انتظار می‌رفت ، سود وام برای مسکن ملی ، 4 درصد اختصاص پیدا کند نه 18 درصد ، چونکه 18 درصد سود بسیار زیادی هست .!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۹ دی ۱۴۰۰
کاندیدا ریاست جمهوری می خواستند به تنهای رئیس جمهور شوند مشکلات یک شبه حل کنند حالا همه جمع شدن در دولت
قدرت کنترل قیمت تخم مرغ ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۹ دی ۱۴۰۰
درود برشما و لعنت بر خائنین و بانیان وضع موجود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۹ دی ۱۴۰۰
فقط حرف این دولت واون دولت نداره..خسته نشدیدازحرف بی عمل ولله ماخسته شدیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۹ دی ۱۴۰۰
از وقتی اومدی همه چی داره گرونتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۹ دی ۱۴۰۰
گرسنه هستم کارگرم امروز باران بود کار نکردم مسولین از سیری خواب ندارند ما از گرسنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۹ دی ۱۴۰۰
بورس به فنا رفت
ماشين كمياب و گران
خانه به آرزو و رويا تبديل شد
جوان ها مجرد باقي ماندند
و. …
وعده بس است عمل كنيد به حرف ها
اين تبل تو خالي روزي خواهد تركيد و رسواي جهان مي شويد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۹ دی ۱۴۰۰
ببخشید فعلا که همه چیز رو. گرون. کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۹ دی ۱۴۰۰
چرا قاطع برخورد نمیکنید با گران فروشی و دلال بازی و رانت خواری خب اینطور تا ۸ سال بعد هم چیزی درس نمیشه شما برا تغییر و تحول امدید بدنه اقتصاد بیمار شده کار از ریشه حل بشه مثلا در مورد الودگی هوا چرا با طرحهای مسخره که سالیان سال ادامه داشته هیچ تغیری در رفع الودگی هوا انجام نشد فقط هزینه بر دوش مردم و هزینه ای برا دولت راحت میشد الودگی هوا را حل کرد واردات خوردوهای برقی استفاده از سوختهای پاک فیلتر گذاشتن بر روی تمام خودروها از رده خارج کردن کامیونهای فرسوده حفظ جنگلها و دریاها از مخترین و و فناوری استفاده کنید طرحهایی پیاده میکنید که سرانجام این طرحها فقط جز هزینه و خسارت و جیب یک عده ای را پر پول کردن هیچ چیزی ندارد خودمون باعث گرانی میشیم باعث دلال بازی میشیم در طرح سامانه هوشمند سوخت که در هیچ جای دنیا انجام نمیشد انجام دادید نه تنها کار به جایی نرسید بلکه فقط مردم ضرر دیدند و هزینه زیادی سامانه هوشمند را هم بگید چقدر برا دولت اب خورده اول باید فرهنگ سازی کنید الگوی مصرف را به مردم الانم طرح ۱۵ لیتر بنزین اینم با شکست روبرو میشه چون واقعا ناقص هست سهم هر ایرانی از بنزین و منابع ملی ایا ۱۵ لیتر هست با این شرایط تورم و گرانی راحت ازادش کنید با قیمت ۳ تومان و گازیل ۵۰۰ ولی زمانی که طرحی میدید همون طرح باعث راند و فساد میشه در زمینه خودرو انحصار کامل دارید نه اجازه واردات میدید نه اجازه کاهش قیمت نتیجه هیج پیشرفتی نداشتیم نه از نظر کیفیت نه از نظر قیمت مناسب فقط با دست و پاگیر کردن کار اداری باعث نابودی وقت مردم و هزینه های زیادی شدید فساد اداری و رشوه گیری که در همه زمینها در حال انجام هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۹ دی ۱۴۰۰
شتر در خواب ببین که پنبه دانه است گرانی نشد جا داره بازم گران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۹ دی ۱۴۰۰
چون شما گفتید چشم.
مطمئن شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۹ دی ۱۴۰۰
یارانه.دی.خوردین.حتما.برج.دیگه
افزایش.میدین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۹ دی ۱۴۰۰
بشین تا بشه. با این مدیران بی لیاقت و بیسوادکه گذاشتی عمرا حال وروز این مردم مفلوک بهتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
..
۲۰:۳۶ ۰۹ دی ۱۴۰۰
رشد ۸ درصدی اقتصاد برای سال آینده نشدنی است .

ابتدا باید تحریم ها لغو شود ، سپس دنبال رشد های بالای ۵ درصد باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۹ دی ۱۴۰۰
نکنه منظور از فعالان اقتصادی همان آقازاده ها هستند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۹ دی ۱۴۰۰
فعالان اقتصادی شکر میخورند که دیگه وارد عرصه تولید بشوند. بشن. وقتی دولت یک میدان سرمایه گذاری پرسود در عرصه مسکن و خودرو ایجاد کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۱۶ ۰۹ دی ۱۴۰۰
چرا وام های ازدواج بانک تجارت که ضامن هم بردیم پرداخت نمیشه؟ لطفا پیگیری کنید. به خدا کلی مقروض شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۹ دی ۱۴۰۰
آقای به اصطلاح رییس جمهور دروغ شما را در خصوص کاهش قیمت خودرو فراموش نمی کنیم.
آخرین اخبار