درخواست نماینده فلسطین از سازمان ملل درباره جنایات رژیم صهیونیستی

نماینده دائم فلسطین با ارسال نامه‌هایی به دبیرکل، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل خواستار رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل با ارسال نامه‌هایی برای دبیرکل، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر از جامعه جهانی خواست اشغالگران صهیونیست را بابت همه تجاوزگری‌ها علیه ملت فلسطین ملزم به پاسخگویی کنند تا این جنایات پایان یابد و عدالت اجرا شود.

ریاض منصور سه نامه مشابه برای دبیرکل، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ارسال کرد. محتوای هر سه نامه درباره ادامه اقدامات خشونت بار و تروریستی نظامیان اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان مسلح و افراطی صهیونیست علیه ملت فلسطین به ویژه در جشن‌های میلاد {حضرت مسیح} و آغاز سال نو میلادی است.

حملات هوایی خشونت بار اسرائیل به همراه حملات شهرک نشینان صهیونیست، در ده روز گذشته به ده‌ها فلسطینی آسیب وارد کرده و تعداد زیادی از آنان بر اثر اصابت گلوله، گلوله پلاستیکی و شلیک گاز اشک آور و بمب‌های صوتی به شدت زخمی شده اند. علاوه بر این، فلسطینیان هدف حملات شدید فیزیکی نیز قرار می‌گیرند که یک نمونه آن زیر گرفتن عمدی با خودروست.

منصور به زخمی شدن ۱۲۵ شهروند فلسطینی در روستای برقه در روز ۲۳ دسامبر به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیل، ورود صد‌ها شهرک نشین صهیونیست به این روستا و ایجاد رعب و وحشت در ساکنان آن و زخمی شدن ۵۸ غیرنظامی فلسطینی در روز ۲۵ دسامبر به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی در ورودی این روستا اشاره کرد و افزود: پس از آنکه یک شهرک نشین صهیونیست با خودروی خود عمدا غدیر انیس عبدالله فقهاء شهروند فلسطینی ۶۳ ساله را در منطقه نزدیک سنجل در شمال رام الله زیر گرفت، او به شهادت رسید. یک نوجوان فلسطینی ۱۶ ساله نیز روز ۲۶ دسامبر بر اثر اصابت گلوله به سینه در روستای کفرقدوم نزدیک قلقیلیه زخمی شد.

منصور در خصوص خشونت‌های دولت اشغالگر علیه کودکان فلسطینی، گزارش جنبش بین المللی دفاع از کودکان را یادآوری کرد که در آن اشاره شده است در سال ۲۰۲۱ نظامیان اشغالگر اسرائیل و شهرک نشینان صهیونیست کودکان فلسطینی را از طریق حملات نظامی، استفاده از زور بیش از حد، بازداشت نظامی خودسرانه و تخریب منازل بی امان هدف قرار دادند و در پی حمله سازمان‌های وابسته به اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست به مناطق مسکونی مانند الشیخ جراح، سلوان، الطور و العیساویه هزاران کودک فلسطینی و خانواده هایشان با تهدید مهاجرت اجباری مواجه هستند. شهرک نشینان صهیونیست تلاش می‌کنند فلسطینیان را از خانه هایشان بیرون کنند. این تلاش نقض جدی قوانین بین المللی است که بر اساس آن هرگونه اقدامی در جهت تغییر بافت جمعیتی، ماهیت و اوضاع سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

ریاض منصور همچنین اشاره کرد که روز ۲۷ دسامبر، مقامات اشغالگر خانه و محل سکونت سه خانواده را که اعضای آن‌ها در مجموع ۲۳ نفر از جمله ۱۷ کودک بودند، در شهر العیساویه در شرق قدس اشغالی تخریب کردند. حملات آنان به شهرک ها، روستا‌ها و اردوگاه‌های پناهندگان فلسطینی و بازداشت روزانه ده‌ها فلسطینی ادامه دارد. افزون بر آن، اسرائیل حدود ۵۰۰۰ فلسطینی را بازداشت و روانه زندان کرده است و همه نوع آزار روحی و جسمی را علیه آنان مرتکب می‌شود و قوانین بین المللی را آشکارا نقض می‌کند. اشغالگران، زندانیانی را که اعتصاب غذا کرده اند از جمله هشام ابوهواش را نادیده می‌گیرند. ابوهواش بیش از ۱۳۲ روز است که اعتصاب غذا را آغاز کرده است. عبدالباسط معطان نیز از ماه اکتبر ۲۰۲۱ روانه زندان شده است و مقامات اسرائیل اجازه نمی‌دهند روند درمان بیماری سرطان را که پیش از بازداشت او تشخیص داده شده است، پیگیری و تکمیل کند.

منصور بار دیگر از جامعه جهانی از جمله شورای امنیت خواست بر وضعیت درماندگی و سکون غلبه کند و در مسیر قوانین بین‌المللی از جمله حقوق بین الملل بشردوستانه و قوانین حقوق بشر گام بردارد تا حمایت بین المللی از غیرنظامیان فلسطینی تحت اشغال اسرائیل تضمین شود. همچنین دولت اشغالگر را بابت همه تجاوزگری‌هایی که مرتکب شده است، ملزم به پاسخگویی کند تا آن جنایات و فرار از مجازات پایان یابد و عدالتی که هنوز تا به این لحظه وجود ندارد، اجرا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار