درخشش اسطوره آرژانتینی در ۲۰۲۱ / لیونل مسی همان همیشگی

لیونل مسی ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال در آستانه ۳۵ سالگی نیز آماری درخشان از خود ثبت کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۲۰۲۱ در حال اتمام است و طبق معمول آمار و ارقام متفاوتی نیز از عملکرد اسطوره‌های ورزشی در سال گذشته منتشر می‌شود.

در این بین شاید لیونل مسی اسطوره آرژانتینی دنیای فوتبال باز هم عملکردی مثل سال‌های گذشته خود را به ثبت رساند و با نمایشی درخشان رکورد‌های متفاوتی را به نام خود ثبت کرد.

۲۰۲۱ برای لیونل مسی ۳۴ ساله سالی عجیب و متفاوت از منظر اتفاقات ورزشی بود.

اسطوره آرژانتینی‌ها در این فصل پس از ۱۵ سال و آن هم در شرایطی که کمتر کسی منتظر آن بود بارسلونا را ترک کرد و به تیم پاری سن ژرمن پیوست.

انتقالی که شاید یکی از عجیب‌ترین نقل و انتقالات تاریخ بود و اسطوره آرژانتینی به صورت رایگان و با عنوان بازیکن آزاد آبی اناری‌ها را ترک کرد.

مسی، اما با وجود حاشیه‌هایی که در سال ۲۰۲۱ در سطح ملی و باشگاهی پشت سر گذاشت، اما باز هم عملکردی درخشان داشت و توانست رکورد‌های متفاوتی را به نام خود ثبت کند و جام‌های متفاوتی را کسب کند.

لیونل مسی

مسی در طول دوران فوتبال خود قهرمانی‌های زیادی را به دست آورده، اما به گفته خودش مهمترین آن را در ۲۰۲۱ به دست آورد.

اسطوره فوتبال آرژانتین در سال ۲۰۲۱ توانست پس از ۲۸ با تیم ملی فوتبال کشورش عنوان قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های آمریکای جنوبی را کسب کند و به انتقاد‌ها درباره عدم موفقیتش در سطح ملی پایان دهد.

قهرمانی مسی با تیم ملی آرژانتین در شرایطی به دست آمد که آلبی سلسته در برزیل و با شکست میزبان در بازی فینال موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها شد.

لیونل مسی

ستاره کنونی تیم پاری سن ژرمن علاوه بر قهرمانی با آرژانتین موفقیت‌های بزرگ دیگری نیز در سال ۲۰۲۱ کسب کرد که مهمترین آن کسب هفتمین توپ طلای دنیای فوتبال توسط او بود.

در سالی که شاید خیلی‌ها انتظار نداشتند او این جایزه را کسب کند با رای اهالی فوتبال و‌بالاتر از لواندوفسکی و رونالدو توانست برای هفتمین جایزه توپ طلا را به نام خود کند و دست‌نیافتنی‌تر شود.

مسی در این سال با وجود حضور در تنها نیم فصل در بارسلونا با ۲۸ گل برترین گلزن سال ۲۰۲۱ آبی اناری‌ها نیز شد.

لیونل مسی در فصل علاوه ۲۸ گل خود در بارسلونا ۹ گل در تیم ملی آرژانتین و ۵ گل هم در پاری سن ژرمن به ثبت رساند.

مسی، اما ۳ رکورد متفاوت را در این سال به نام خود ثبت کرد. رکوردی که ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال لیونل مسی شکست مربوط به پله اسطوره‌ای بود. مسی در سال ۲۰۲۱ توانست رکورد بهترین گلزن تاریخ یک باشگاه با بارسلونا که ۶۷۲ گل به ثمر رساند و رکورد پله با ۶۴۶ گل شکست.

رکورد دومی که مسی شکست باز هم برای پله بود. پیش از این اسطوره برزیلی با به ثمر رساندن ۴۶۹ گل در لیگ برزیل رکورد دار زننده بیشترین گل در یک لیگ بود. اما مسی با ۴۷۴ گل در لالیگا از رکورد پله گذشت. سومین رکورد مسی شکستن رکورد تعداد گل‌های ملی پله بود مسی با ۸۰ گل ملی از ۷۸ گل پله گذشته و بهترین گلزن تاریخ قاره آمریکای جنوبی شد.

لیونل مسی

لیونل مسی که سال‌های پایانی فوتبال خود را می‌گذراند به همراه تیم ملی فوتبال آرژانتین حضور خود را در رقابت‌های جام جهانی قطر حتمی کرده است.

۲۰۲۲ قطر شاید آخرین جام جهانی ستاره ۳۴ ساله آرژانتینی‌ها باشد و مسی می‌داند برای خارج شدن از مقایسه شدن با مارادونا اسطوره فقید دنیای فوتبال و همچنین ثبت یک پایان خوش نیازمند قهرمانی در این مسابقات است. کاری که مارادونا انجام داد، اما مسی همچنان در حسرت آن باقی مانده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار