معاون وزیر نفت گفت: مدیرعامل پالایشگاه آبادان باید تمام ظرفیت‌ها و امکانات این پالایشگاه را برای توسعه زیر ساخت‌های شهری به کار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل پالایشگاه آبادان با حضور سالاری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، امام حمعه آبادان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.

معاون وزیر نفت در این مراسم گفت: در مسئولیت‌های پالایشگاه همواره حضور داشتیم و بند‌های قانونی داریم، مدیرعامل پالایشگاه آبادان نیز باید با تمام ظرفیت‌ها و امکانات پالایشگاه آبادان را برای توسعه زیر ساخت‌های شهری به کار گیرد تا وجود این ساختار عظیم اقتصادی در شهرستان نمود پیدا کند.
او ادامه داد: دولت قبل در طرح پالایشگاه خوزستان تمام منابع مالی را مسدود کرد، اما در دولت جدید رویکرد تغییر کرده و هدف گذاری شده تا پیشرفت اقتصادی این استان در سال‌های آینده رقم بخورد و این استان از محرومیت دور شود.

او با اشاره به انتصاب مدیر بومی به این سمت، گفت: در این چند دهه در پالایشگاه آبادان مدیر بومی نداشته و این ظرفیت حالا ایجاد شده که یک مدیر بومی که به مشکلات واقف است در راس هدایت این مرکز نفتی قرار گیرد تا به سرعت شاهد برطرف کردن این عقب ماندگی در توسعه شهری و اجتماعی باشیم.

سالاری همچنین از تامین مالی برای توسعه گالایشگاه آبادان خبر داد و اظهار کرد: برای توسعه پالایشگاه منابع مالی را تامین کردیم و هیچ گونه محدودیت مالی در این زمینه وجود ندارد و طرح رتبه بندی و طبقه بندی مشاغل را هم پیگیر هستیم.

امین مدیر عامل پیشین پالایشگاه آبادان نیز با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در مدیریت این پالایشگاه گفت: مدیریت منابع و سرشکن کردن هزینه‌ها باعث شد تا چرخ تولید و رونق اقتصاد کشور به حرکت خود ادامه دهد.

مدیر عامل پالایشگاه آبادان هم گفت: تمام توان خود را برای پیشرفت و توسعه پالایشگاه آبادان که مرکز اقتصاد نفتی کشور به کار میگیریم و تلاش می‌کنیم تا تاثیر تحریم‌ها را به کمترین درجه برسانیم.

حکیم قیم ادامه داد: با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود و نیرو‌های متخصص انسانی هدف گذاری شده است تا پالایشگاه آبادان به سطح اول تولید فراورد‌های نفتی بازگردد.


او اضافه کرد: در ۳۰ سال گذشته نگاه به پالایشگاه درون سازمانی بوده و کمتر به مسئولیت‌های اجتماعی خود توجه کرده، اما با ورود تیم جدید رویکرد نیز تغییر خواهد کرد و پالایشگاه آبادان در عمران و بازسازی و بهسازی نقش محوری و کلیدی ایفا خواهد کرد.


مدیر عامل پالایشگاه آبادان راه اندازی فاز ۲ پالایشگاه در آینده نزدیک را علاوه بر ارتقای سطح کیفی تولیدات پالایشگاه آبادان موجب اشتغال بیشتر در این شهرستان دانست.


جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هم خطاب به معاون وزیر نفت گفت: مطالبه از وزارت نفت برای راه اندازی فاز چهارم پالایشگاه آبادان است چرا که دیگر نفت کوره کارایی اقتصادی لازم را ندارد و باید به فکر استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در این پالایشگاه باشیم ما در مجلس پیگیر این موضوع هستیم.

در پایان این مراسم از خدمات امین مدیرعامل پیشین پالایشگاه آبادان تقدیر  شد.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.