معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: امسال برای چهارهزار و ۲۰۰مددجوی زیرپوشش این نهاد در استان با پرداخت تسهیلات شغل ایجاد شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرشید جهان‌بین، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: مشاغل ایجاد شده در بخش‌های کشاورزی، دامداری و صنایع دستی، خدماتی و تولیدی بوده و در این راستا یک‌هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

او افزود: سه‌هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان به صورت رایگان آموزش فنی و حرفه‌ای و شغلی داده شده‌اند و۴۲۳ مددجو نیز از طریق این نهاد به صاحبان مشاغل، شرکت‌ها و کارخانه‌ها معرفی و برای آن‌ها کاریابی و ایجاد اشتغال شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان یادآور شد: امسال علاوه بر اقدامات ذکر شده از طریق راهبران شغلی برای یک‌هزار و ۴۰۰ مددجو فرصت شغلی ایجاد شده است.

او اضافه کرد: راهبر شغلی، شخص کارآفرین است که در یک عرصه خاص تولیدی در حال فعالیت است و با دراختیار گذاشتن امکانات لازم به مددجویان برای آن‌ها اشتغال‌زایی کرده و محصولات تولیدی این مددجویان را نیز خریداری می‌کند.

در حال حاضر۷۳ هزار و ۴۹۹ خانوار در قالب ۱۵۳ هزار نفر در کردستان زیرپوشش کمیته‌امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.