بزرگداشت حماسه بزرگ ۹ دی در سنندج

مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، همزمان با سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در سالن آزادی سنندج برگزارشد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سردار غلامحسین غیب پرور در مراسم گردهمایی سالروز بزرگداشت حماسه نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت  در  سنندج با گرامیداشت یاد و خاطره پنج هزار و ۴۰۰ شهید مظلوم خطه کردستان، افزود: بزرگترین ظلمی که جریان انتخابات سال ۸۸ به نظام و ملت شد قانون گریزی بود، چرا که کسانی که سال‌ها در راس مشاغل مهم نظام بودند و مورد لطف قرار می‌گرفتند راه دشمنی و عداوت با ملت ایران را در پیش گرفتند.

وی با اشاره به وقایع انتخابات سال ۸۸ گفت: دشمنان و بدخواهان نظام با طرح تقلب در انتخابات درصدد بودند تا کشور را به لبه پرتگاه ببرند، اما بیداری ملت ایران و هدایت رهبر معظم انقلاب این دسیسه‌ها را خنثی کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه مرکزی امام علی (ع) با یادآوری اینکه هزینه‌ای که در سال ۸۸ بر دست نظام گذاشته شد غیرقابل جبران است، خاطرنشان کرد: در هشت ماه بعد از انتخابات ۸۸ نانجیبان که سر در آخور دشمنان داشتند، به ساحت مقدس حضرت سید الشهدا (ع) هم اهانت کردند، اما مردم  با اذن و اراده الهی در نهم دی،  به میدان آمدند و به همین دلیل این روز «یوم‌الله» است و نباید هیچ‌گاه در تاریخ فراموش شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به جنایت دشمنان در به شهادت رسیدن شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: پیکر حاج قاسم قطعه قطعه شد و فقط یک دست و تسبیح قابل شناسایی بود.

سردار غیب‌پرور در بخشی پایانی سخنان خود با بیان اینکه برخی از نامحرمان پای سفره انقلاب نشستند، خون مردم را مکیدند، اضافه کرد: کسی از گرانی و بیکاری جوانان و معضلات معیشتی مردم راضی و بی‌خبر نیست و خدا از بانیان این وضعیت ‌نگذرد. 

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان هم در این مراسم نهم دی را روز عزت و افتخار و تجلی گاه قدرت و همبستگی  ملت ایران نامید و گفت: مردم با حضور پر شور خود در صحنه از آرمان‌های امام و رهبری دفاع کردند.

سردار سید صادق حسینی افزود: نهم دی روز دفاع از آزادی، قانون و حاکمیت قلمداد می‌شود چرا که مردم به هشت ماه تعدی دشمن پایان دادند.

در ادامه این گرد‌همایی شرکت کنندگان شعار مرگ بر آمریگا و مرگ بر فتنه گر و مرگ بر اسراییل سر دادند.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: کردستان ، 9دی ، حماسه ، بصیرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.