مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان گفت: ۲۰۰ زندانی جرایم مالی در زندان‌های استان چشم به راه کمک خیران برای آزادسازی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اسدالله گرجی‌زاده مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۶۸ نفر زندانی جرایم مالی با کمک خیران استان اصفهان آزاد شدند که ۶۰ نفر از آن‌ها مربوط به آذرماه می‌شود و ۱۶ نفر آن‌ها زن و بقیه مرد بودند.

وی میزان بدهکاری این زندانیان را ۱۸۸ میلیارد تومان برشمرد و گفت: نقدینگی محکومان هم هفت میلیارد تومان بود، ۷۶ میلیارد تومان از طریق رضایت شکات، ۴۷ میلیارد تومان از طریق اعسار تأمین شد همچنین از محل صندوق تأمین خسارت بدنی هم ۱۶ میلیارد تومان تأمین و ۱۴ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی پرداخت شد همچنین پنج میلیارد تومان از محل کمک بلاعوض ستاد دیه کشور و ۲۳ میلیارد تومان از طریق ستاد دیه استان برای آزادسازی زندانیان در اختیارمان قرار گرفت و توانستیم این اقدامات را انجام دهیم.
آزادی حدود ۷ هزار زندانی در یک دهه
مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان، مقام نخست کشور در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم مالی را مربوط به اصفهان دانست و گفت: از سال ۱۳۹۰ که ستاد دیه تشکیل شد تاکنون بیش از شش هزار و ۶۷۹ زندانی جرایم مالی در استان آزاد شده اند و آمار آزادسازی آذرماه نیز به حدود ۶۰ نفر می‌رسد که در مقایسه با ماه‌های دیگر تقریباً ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی دلیل افزایش آزادسازی زندانیان را کمک بیشتر خیران به ستاد دیه دانست و گفت: در وصول کمک‌های خیران به ستاد دیه نیز امسال در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۶۵ درصدی روبه‌رو هستیم که به دلیل افرایش ۶۹ درصدی برگزاری مراسم گلریزان از سوی ستاد و رشد ۶۳ درصدی وصول کمک‌های مستقیم افراد به ستاد بوده است.
کمک ۲۱ میلیاردی خیران اصفهانی در یک سال
گرجی‌زاده از جذب ۲۱ میلیارد و ۴۵۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان کمک مردمی به ستاد دیه از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: مبلغ وصولی در گلریزان‌ها ۱۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون بوده همچنین چهار میلیارد و ۳۵۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از طریق مراجعه افراد به خیریه وصول شده بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی گفت: مراجعه خیریه به بانک نیز ۱۳ درصد رشد داشته و حدود ۱ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان هم از طریق شبکه اجتماعی و … به حساب ستاد دیه واریز شده که میزان وصولی‌های امسال ستاد آزادسازی زندانیان را در مجموع به ۲۱ میلیارد و ۴۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسانده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان با اشاره به کمک چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی سال گذشته بنیاد مستضعفان به ستاد، گفت: در سال گذشته برخی قید و بند‌ها برای آزادسازی زندانیان مهریه و نفقه نیز برداشته شده بود، اما بر اساس آئین نامه امسال ستاد، امسال آزادسازی‌ها با شرایط مشخصی انجام می‌شود که مقداری دست ما را بسته، اما با همین شرایط، توانستیم تعداد خوبی را نسبت به پارسال آزاد کنیم که اگر رقمی که مستقیم از طریق بنیاد مستضعفان آزاد شده را از آمار نهایی کم کنیم، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد رشد آزادسازی زندانی داشتیم.
آسیب‌های زندان برای زندانیان جرایم مالی و خانواده آن‌ها
وی کمک‌های مردمی در این حوزه را بسیار مؤثر و کارساز دانست و گفت: روزانه افراد زیاد برای کمک به زندانیان جرایم مالی به ستاد مراجعه می‌کنند که در بین آن‌ها تعداد زیادی جوان نیز به چشم می‌خورد، همچنان از مردم درخواست داریم که از طریق مراجعه به ستاد یا واریز کمک‌های خود به شماره حساب‌های ۰۱۰۲۶۷۹۳۶۶۰۰۷ بانک صادرات و ۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ بانک ملی، به کسانی کمک کنند که در این شرایط، کسی را بجز خدا ندارند و اگر مردم دستشان را نگیرند، در زندان می‌مانند که برای خودشان، خانواده‌هایشان و دیگر افراد جامعه، آسیب‌های زیادی به همراه دارد.

گرجی‌زاده گفت: اگر خانواده زندانیان در جامعه بدون سرپرست بمانند، به جرم و تخلف روی می‌آورند و آسیب‌های آن دامن گیر همه افراد جامعه می‌شود بنابراین امیدواریم مردم به این موضوع توجه کنند و با هر کمکی که در توان دارند ما را در آزادسازی زندانیان جرایم مالی یاری کنند.
۲۰۰ پرونده در انتظار کمک خیران
مدیرعامل ستاد دیه استان اصفهان ۲۰۰ پرونده جرایم مالی در استان را در انتظار کمک خیران دانست و گفت: برای آزادسازی این زندانیان به مبلغی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم، در مجموع ۷۵۰ زندانی دیگر هم وجود دارند که بدهی مالی و جرایم دیگر در پرونده دارند و برای آزادسازی آن‌ها بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان، کمک مالی نیاز است.

وی فعالیت ستاد را متمرکز در آزادسازی زندانیان معرفی کرد و گفت: در حوزه حمایتی خدماتی نداریم، چون اگر سرپرست خانوار آزاد شود، همه مشکلاتشان حل می‌شود، اما اگر بخواهیم خانواده زندانیان را زیرپوشش قرار دهیم و ماهیانه مبلغی مستمری به آن‌ها پرداخت کنیم، نمی‌تواند به اندازه حضور سرپرست خانوار، کمبود‌های آن‌ها را جبران کند.

گرجی‌زاده از مردم خواست در انجام معاملات و تعهدات دقت کنند تا دچار جرایم مالی نشوند و گفت: در شرایط کنونی جامعه، باید اطلاعات حقوقی افراد افزایش یابد یا پیش از انجام هر معامله یا پذیرفتن تعهدی، با یک وکیل آگاه و معتمد مشورت کنند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.


منبع:ایمنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.