رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حماسه ۹ دی ماه سال ۸۸ نمونه بارز بلوغ مردم در مقابل فتنه‌انگیزی دشمن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین منوچهر مهروی پور رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی اصفهان گفت: روز ۹ دی ماه قیام مردمی شهید پرور ایران اسلامی با وحدت و انسجام ملی، حول محور ولایت بود که با بصیرت مثال زدنی خود به میدان آمدند و برای نجات کشور از آشوب‌ها و ناآرامی ها، سرافرازانه راهپیمایی و روز حماسه را خلق کردند.

وی گفت: یکی از دلایل حماسه انسانی مردمی سال ۸۸ در یوم الله ۹ دی اعتقاد به ساحت مقدس اهل بیت (ع) به ویژه حضرت ابا عبدالله حسین بود که توسط عده‌ای مورد بی احترامی به مقدسات قرار گرفت و در واقع با هنجار شکنان مقابله کردند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه قیام ۹ دی به واسطه وحدت و انسجام در کنار رهبری رقم خورد، گفت: این امر نشانه بصیرت مردم بود که حق و باطل را از هم تشخیص دادند هر چند عده‌ای از مردم بی بصیرت لغزیده و از اهالی فتنه شدند، ولی عمده مردم خوش موقع به میدان آمدند و این وحدت و بصیرت مردم از ۲ دهه گذشته به روش‌های مختلف تکرار شده است.

وی گفت: در بحران‌های اخیر مردم با همه گله مندی، ولی با بصیرت برخورد کردند و درواقع به دنبال اصلاح هستند که ما آینده خوب و روشنی برای مردم متصور هستیم.

حجت الاسلام مهروی پور گفت: در آستانه هفته مقاومت و مناسبت‌های یوم الله ۹ دی، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهادت حضرت زهرا (س) برنامه‌هایی در سطح شهر داریم و یکی از تاکیدات در صحن علنی شورا و برنامه‌های شهرداری این بود که مسئولان به صحنه بیایند و یاد شهدا را گرامی بدارند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب درباره ابعاد زندگی حاج قاسم سلیمانی گفت: سبک زندگی وی یک مکتب و دانشگاه درس آموز است که ما وظیفه داریم آن را به جوانان خود معرفی کنیم و در این راستا برنامه‌هایی از سوی شهرداری صورت گرفته است.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی اصفهان گفت: مسئولان وظیفه دارند در این شرایط سخت به جبران گذشته تمام توان را با روحیه بسیجی، همت انقلابی و جهاد ویژه به کار ببندند و مشکلات را حل و آینده روشن برای مردم ایجاد کنند.

در سال ۱۳۸۸ پس از انتخابات ریاست جمهوری و تایید مراجع قانونی برخی از مردم به حمایت از دیگر کاندیدای ریاست جمهوری دیگر که رای نیاورده بودند به خیابان‌ها آمده و در پی این اقدام فتنه انگیر حوادث ناگواری برای عده‌ای از هم وطنان رخ داد که به فتنه ۸۸ مشهور شد، اما مردم ولایت مدار و با بصیرت ایران در روز ۹ دی ماه ۸۸ در حمایت از ولایت فقیه و امام امت راهپیمایی کردند که به روز بصیرت ملت و میثاق امت با ولایت و حماسه ۹ دی مشهور است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.