کاخ سفید از گفت و گوی قریب الوقوع تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در خصوص مسائل دیپلماتیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه به نقل از کاخ سفید از انجام گفتگو‌های تلفنی میان بایدن و پوتین در تاریخ پنجشنبه خبر داد.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد کاخ سفید گفت و گوی تلفنی میان رؤسای جمهور آمریکا و روسیه را تأیید کرده است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، کاخ سفید گفت: رئیس جمهور جوزف بایدن، تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ خواهد داشت و قرار است تا شماری از مسائل، از جمله روابط آتی دیپلماتیک با روسیه مورد گفتگو قرار گیرد.

این در حالی است که پیش از تأیید کاخ سفید نیز «امیلی هورن» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به شبکه خبری سی ان ان گفته بود: جو بایدن پنجشنبه بعد از ظهر تماسی را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به منظور گفتگو در خصوص طیفی از مسائل دیپلماتیک برقرار خواهد کرد.

این مقام آمریکایی البته مدعی شده بود این تماس به درخواست ولادیمیر پوتین و با پذیرش جو بایدن قرار است انجام شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین گفت: دولت بایدن همچنان به دیپلماسی گسترده خود در همکاری با همپیمانان و شرکای اروپایی به منظور مشاوره و نیز مشورت در پاسخ به حضور نظامی روسیه در مرز با اوکراین ادامه می‌دهد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز می گوید جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه ممکن است در گفتگوی تلفنی خود پرونده هسته ای ایران را بررسی کنند.

گفتنی است پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با وقیحانه توصیف کردن موضع غرب و ناتو درباره اوکراین، درباره احتمال تصمیم غرب و ناتو برای به راه انداختن جنگ محدود در اوکراین هشدار داده و افزوده بود: ممکن است غربی‌ها بخواهند روسیه را مسئول این جنگ معرفی و آن را مجازات کنند.

لاوروف گفته بود: تلاش برای الحاق اوکراین به ناتو و استقرار موشک‌ها نزدیک مرز‌های روسیه، خطرات بزرگ نظامی ایجاد می‌کند. روسیه قصد ندارد خودش را با درخواست از غرب برای لغو تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی تحقیر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار