استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نرخ باسوادی در کشور به بیش از ۹۶ درصد می‌رسد، گفت : این نرخ در استان ۲ دهم درصد بیشتر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه مانند دیگر مناطق کشور از حدود ۲ سال پیش درگیر ویروس کرونا شد و این امر مدارس را به تعطیلی کشاند.

او گفت : تعطیلی مدارس نگرانی‌های جدی را در خصوص آموزش دانش آموزان و تعلیم و یادگیری آن‌ها ایجاد کرد، اما تلاش‌های بی وقفه معلمان و دیگر مسئولان آموزش و پرورش باعث شد خلل چندانی در این روند پیش نیاید و امر مهم آموزش متوقف نشود.

بازوند افزود: در بحث آموزش‌های مجازی که از طریق برنامه شاد به دانش آموزان ارائه شد کرمانشاه طبق اذعان مسئولان وزارت آموزش و پرورش جزو استان‌های پیشرو بود و خوشبختانه با زحمات معلمان زحمت‌کش وقفه‌ای ایجاد نشد.

استاندار کرمانشاه با استقبال از بازگشایی مدارس، آن را اقدامی پسندیده و تصمیمی صحیح عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با توجه به سرعت واکسیناسیون و فروکش کردن کرونا، در‌های مدارس به روی دانش آموزان باز شد.

او خواستار رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی شد و گفت: دانش آموزان امانت‌های گران بهایی هستند که مسئولان آموزش و پرورش باید به بهترین شکل ممکن از آن‌ها مراقبت کنند، هرچند خانواده‌ها نیز نقش پررنگی در تداوم کاهش شیوع کرونا دارند.

بازوند با بیان اینکه مدرسه نشاط اجتماعی ایجاد می‌کند و دانش آموزان به این نشاط نیاز دارند، گفت: آن‌ها چهره زیبای استانی هستند که به تعبیر رهبر معظم انقلاب خود چهره زیبای ایران اسلامی است.

مدیر ارشد استان کرمانشاه از تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش و خانم حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی این وزارتخانه برای حمایت از آموزش و پرورش کرمانشاه قدردانی کرد و افزود: لازم است از مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان هم که در این مدت تلاش‌های زیادی کردند قدردانی کنم.

او با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این شهید بزرگوار برای همه مردم نماد ایثار، ازخودگذشتگی، شجاعت، فداکاری، خودباوری و خداباوری است.

بازوند گفت: محبوبیت کم نظیر حاج قاسم سلیمانی در مراسم تشییع پیکر این سردار سرافراز به جهانیان نشان داده شد تا جایی که دشمنان ترس و واهمه اشان از شهادت حاج قاسم بیشتر از وجود باربرکتش بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.