همایش ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در تبریز برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،درستی رئیس مرکز بهداشت استان  آذربایجان شرقی در همایش ایمنی در برابر زلزله گفت: هفته بلایای طبیعی که دوم تا هشتم دی ماه است فرصتی است تا آموزش‌ها در این زمینه به کارشناسان  واحد مدیریت بلایای طبیعی مرکز بهداشت استان ارائه شود.

درستی با اشاره به اینکه کشور ما حادثه خیز است افزود: موضوع کاهش اثرات بلایای طبیعی مغفول مانده است و هنوز هماهنگی لازم بین واحد‌های مختلف در وضعیت مطلوب نیست.

وی ادامه داد: این همایش‌ها کمک خواهد کرد تا هماهنگی‌های لازم بین واحد‌ها و سازمان‌های مختلف که در موقع بحران نقشی را برعهده دارند به صورت مطلوب انجام گیرد.

هنربر مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز در این همایش اظهار کرد: باید بر تاب آوری شهری و تاب آوری جامعه بیشتر توجه کنیم.

هنربر افزود: توجه به پیشگیری و ایمن کردن ساختمان‌ها باعث کاهش اثرات بلایای طبیعی می‌شود و هزینه‌ها را نیز به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وی بر هماهنگی دستگاه‌هایی که طبق قانون مدیریت بحران کشور وظیفه‌ای را به هنگام وقوع بلایای طبیعی بر عهده دارند تاکید کرد و گفت: افزایش این هماهنگی‌ها باعث مدیریت بهتر  می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.