رئیس سازمان اورژانس کشور از اهمیت افزایش آموزش در اورژانس جاده ای با هدف بالا رفتن مهارت نیروهای آن خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه روز به روز عرصه خدمت اورژانس سخت‌تر و وسیع‌تر می‌شود گفت: درخواست خدمات پزشکی و  پیش بیمارستانی به مطالبه مردم تبدیل شده و رو به گسترش است و با توجه به تعداد کم ماموریت ها در پایگاه های اورژانس جاده ای مهارت ها کاهش می یابد و نیازمند افزایش آموزش ها در این زمینه برای آمادگی کامل در هنگام ضرورت ها هستیم.

او با اشاره به اینکه ارائه خدمات پیش بیمارستانی در بخش های هوایی، دریایی و زمینی در سراسر کشور سبب ارائه خدمات با کیفیت بیشتر و با مدیریت زمان شده است  افزود: یک هزار و ۴۰۰ پایگاه شهری و یک هزار و ۷۰۰ پایگاه جاده ای در کشور فعال است.

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور در سی‌وپنجمین همایش روسای مراکز اورژانس کشور در اردوگاه میثاق آبادان گفت: در سالهای گذشته خدمات پیش بیمارستانی یک میلیون نفر در سال بود که از ابتدای سال جاری تاکنون ارائه خدمات پیش بیمارستانی 4 و نیم میلیون نفر رسیده که پیش بینی می‌شود این رقم به پنج میلیون ماموریت  تا پایان سال برسد.

او کمبود آمبولانس اورژانس را یکی از چالش‌ها  این بخش عنوان کرد و گفت: در چند سال گذشته هیچ آمبولانسی به اورژانس کشور افزوده نشده است لذا تلاش می شود با اختصاص اعتبار مورد نیاز در بودجه سال آینده بخشی از ناوگان آمبولانس اورژانس کشور نوسازی و بازسازی شود.

رییس سازمان اورژانس کشور در بخش دیگری به تشکیل شورای عالی سلامت با محور اورژانس پیش بیمارستانی با حضور رییس جمهور در ماه جای اشاره کرد و افزود: در این نشست مشکلات و چالش های پیش روی اورژانس کشور مطرح می شود.

او  در ادامه هدف از برگزاری این همایش در آبادان را توجه به راهیان نور عنوان کرد و گفت:امیدواریم بتوانیم در سرزمین شهدا پاسدار خون شهیدان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز با اشاره به اینکه آبادان بعد از ایام دفاع مقدس همواره میزبان کاروان راهیان نور بوده است، بیان کرد: امید است با برگزاری این همایش شرایط به نحوی شود که در سالهای آتی باز هم شاهد حضور راهیان نور در منطقه باشیم.

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور، امام جمعه خرمشهر نیز با عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه(س) و  گرامیداشت مناسبت‌های دی ماه گفت: این منطقه به درستی برای همایش اورژانس کشور انتخاب شد و با توجه به تعطیلی ۲ساله حضور راهیان نور در این منطقه با برچیده شدن بیماری کرونا شاهد حضور این کاروان ها در منطقه باشیم.

این همایش تا فردا، نهم دی ماه با بررسی مباحث تخصصی اورژانس با حضور روسای اورژانس دانشگاه‌های سراسر کشور ادامه دارد.

سی‌وپنجمین همایش روسای اورژانس کشور که از امروز در اردوگاه میثاق آبادان آغاز شده است روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ادامه می یابد.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.